21-02-2016, 23:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-02-2016, 23:57 PM ja muutjaks oli unimüts.)
(21-02-2016, 23:34 PM)Laurts Kirjutas: Kas uuema malli facelift põkal aastaist ´93 ja edasi on peale 28" tagarataste ja teistsuguste tulede veel mingisuguseid tehnilisi uuendusi?
93a tuli esmalt uuemat tüüpi armatuur. Siis tuli uuemat tüüpi tuled. (tagatule klaasid nagu uazil ja esimesed gabariit/suund on uaz/gaz omad) Uuema armatuuriga tuli ka roolikarbil muutus. Enam ei ole süütelukk roolikarbi küljes vaid armatuuris.
Lisaks muutus ka mootor d21a3st d120 -- (õli tsentrifuug muutus õlifiltri vastu, + õhukollektor teise disainiga, küttepotsikud teised ja mootoriploki keskele tekkis õlivarras) uue mootoriga muutus ka siduri survelaager määritavaks.
1992/93a muutus ka käigukasti korpus. Õli sissevalamis ava oli sirgel pinnal. Käigukasti põhja alla tekkis nö valukoht esisilla väljavõtteks. Õliväljalaske punni asukoht muutus.
Uue armatuuriga muutus ka terve juhtmestik -- pistikutega mittetöötavaks juraks.
Rattad 28" ehk siis 11,2x28" või kohati ka 12,4x28" olid ka varasemast olemas. Näiteks Lätis, Leedus ja Poolas olid enamik juba 80ndatel sellise mõõduga ratastega.
1994a tekkis uuemat tüüpi iste - vahtkummist. kapoti etteotsa valgele sõrestikule tekkis must VTZ märk.
Esiraskuse disain muutus.
Esirehvideks on 6.00x16" ja kahe soonega nagu t16 omad. (kuid t16 omab 6,5x16" rehvi)
1995a tuli uus tagasild. Ketaspidurid ja tugevamate käistega külgülekanded.
Muutus ka esiraskuste pruss. Ümarik toru on lahtikäiv.
1995a muutus ka tagaaken lahtikäivaks aasta lõpupoole.
1996a kolisid tagumised töötuled akna ülesotsa nagu rusil. Esimestel lahtikäiva aknaga versioonidel olid veel all.
1998a muutus kabiini soojenduse osas veidi. Nimelt varem hüdroõli peal töötanud asendati tehases mootori õli peal töötava õliga.
pole kindel kuid kas 1997 või 1998a muutusid jälle piduri/gabariittuled ees ja taga.
1998a tekkis ridapump peale
See jutt kehtis kuni 2002a, Kui tuli välja t30a69 (ilma esisilla veota t30a80 ehk t25a) Siis otseselt muutus vaid esisild ümartorust - nelikant toru peale. Lisaks veel esiraskuse disain.
Need uuema malli t25a masinad on ääretult haruldased. iga 10 tavamasina vastu on ehk 1 uuem.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.