29-02-2016, 12:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-02-2016, 12:59 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(29-02-2016, 12:46 PM)Sepp66 Kirjutas: ...
Oskab keegi hea inimene nõu anda kuidas manuses olev mootor akupanga pealt tööle panna. Millises mahus peaks olema akusid, kas peaks kasutama inverterit. Vajalik ka kiiruse muutmine, kuidas lahendada? Sõiduki kaal ca 100 kg.
Kuniks meie foorumi elektrisõidukispetsid ärkavad-märkavad, mõni tähelepanek.
Mootor küsib lubatud 1 1/4 hobuse jõu tootmiseks 180V pinge juures 5,2 A. Seega kas laod olemasolevaid akusid sedapalju ritta, et saad 180 V kätte või ehitad pingekonverteri. See viimane tahab siis ka kaeru saada, mis jälle sõiduulatusest maha läheb.
Vajaliku akude mahu määrab rahakoti paksus ja sõiduki kandevõime. Palju selle 100 kilo eluskaalu juures akude kaaluks olla võiks üleüldse? Akud on kaalukad asjad, eriti odavad säärased. Kui teha mitu jadaühendust, siis nende mahtuvused liituvad, kuid süsteemi nõrgim element võib palju paha teha...
Kui kiiruse muutmine peab olema sujuv, siis tuleb hakata pingega mängima. Kas pruukida kontaktlülitit või minna elektroonika teed, on pigem oskuste ja rahakoti küsimus. Kontaktidega lahendus ei ole siis kuigi töökindel ja ega see päris sujuv ikka ei ole.
Kas mootori pöördemomendi graafik on teada? 1,25 hj @4600 rpm pole just palju...