24-03-2004, 17:19 PM
Bürokraatia eesmärk oleks miskit eluvaldkonda efektiivselt reguleerida, samas arvestades (võimalusi mööda) eriolukordi ning tehes tavainimese (lõppkasutaja) elu võimalikult vähe piinarikkaks.
Kui tõesti seadustataks arvelt mahakandmisel sertifitseeritud lammutuskoja tõendi hankimine ning samas seadustataks ka TÜVi teatud aja jooksul mitteläbinud isendite arvelt mahavõtmise kohustus (lammutamiskohustus), oleks mõistlik hüpoteetilises vanasõidukiseaduses seadustada järgmine algoritm.
1. Määratakse kindlaks Vanetehnika Klubide Liidu (edaspidi- Liidu) teatud pädevus (mis juba praegu on nt musta numbri osas olemas)
2. Kui kodanik tahab seni arvel olnud ja ekspluatatsioonis olevat vanasõidukit doonori/projektina/osadena säilitada, kuid see on sedavõrd piirlagunenud, et ta enam TÜVi ei läbi, tuleb tal läbida järgmine protseduur:
2.1. võtta ühendust Liiduga või ühe klubiga (kes peaks veenduma, et tegemist ei ole suvalise luhvtikustiga ega aferistiga vms);
2.2. saada Klubilt või Liidult toetuskirjad, kus Klubi või Liit peab oluliseks nimetet sõiduki säilimist doonorina/projektina/osadena, kusjuures toetuskirjas peab olema kirjas jäänuse hilisem valdaja koos kontaktandmetega;
2.3. viia see kiri ARKi, mille alusel saab isendi registrist välja arvata ilma lammutustõendita, säilitades ARKis andmed p 2.2. mainitud valdaja kohta.
3. Kui Keskkonnateenistus vms tahab veenduda, et pp 2.2-2.3 olev vraki valdaja ei reosta lammutamisel/konserveerimisel keskkonda, saab ta p 2.3 mainitud valdaja andmed ARKist kätte ja võib minna vajadusel nimetet valdaja juurde olukorda kontrollima vajaduse korral.
4. P 2 toodud protseduuri kohaselt registrist kustutatud auto saab arvele võtta mustale numbrile Liidu eksperthinnagu alusel nagu praegu.
5. Musta numbri kandjad ei pea igal aastal läbi tegema korralist TÜVi (kui see juhtumisi tehakse teistele kohustuslikuks).
Nimetet põhimõtted oleksid minu arvates doonorite/projektide korral kõige mõistlikumad.
P.S. Olen ise elus osalenud tugevalt 3 seaduse loomisel ja kaas aidanud veel kümnekonna juures eksperdina.
Kui tõesti seadustataks arvelt mahakandmisel sertifitseeritud lammutuskoja tõendi hankimine ning samas seadustataks ka TÜVi teatud aja jooksul mitteläbinud isendite arvelt mahavõtmise kohustus (lammutamiskohustus), oleks mõistlik hüpoteetilises vanasõidukiseaduses seadustada järgmine algoritm.
1. Määratakse kindlaks Vanetehnika Klubide Liidu (edaspidi- Liidu) teatud pädevus (mis juba praegu on nt musta numbri osas olemas)
2. Kui kodanik tahab seni arvel olnud ja ekspluatatsioonis olevat vanasõidukit doonori/projektina/osadena säilitada, kuid see on sedavõrd piirlagunenud, et ta enam TÜVi ei läbi, tuleb tal läbida järgmine protseduur:
2.1. võtta ühendust Liiduga või ühe klubiga (kes peaks veenduma, et tegemist ei ole suvalise luhvtikustiga ega aferistiga vms);
2.2. saada Klubilt või Liidult toetuskirjad, kus Klubi või Liit peab oluliseks nimetet sõiduki säilimist doonorina/projektina/osadena, kusjuures toetuskirjas peab olema kirjas jäänuse hilisem valdaja koos kontaktandmetega;
2.3. viia see kiri ARKi, mille alusel saab isendi registrist välja arvata ilma lammutustõendita, säilitades ARKis andmed p 2.2. mainitud valdaja kohta.
3. Kui Keskkonnateenistus vms tahab veenduda, et pp 2.2-2.3 olev vraki valdaja ei reosta lammutamisel/konserveerimisel keskkonda, saab ta p 2.3 mainitud valdaja andmed ARKist kätte ja võib minna vajadusel nimetet valdaja juurde olukorda kontrollima vajaduse korral.
4. P 2 toodud protseduuri kohaselt registrist kustutatud auto saab arvele võtta mustale numbrile Liidu eksperthinnagu alusel nagu praegu.
5. Musta numbri kandjad ei pea igal aastal läbi tegema korralist TÜVi (kui see juhtumisi tehakse teistele kohustuslikuks).
Nimetet põhimõtted oleksid minu arvates doonorite/projektide korral kõige mõistlikumad.
P.S. Olen ise elus osalenud tugevalt 3 seaduse loomisel ja kaas aidanud veel kümnekonna juures eksperdina.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel