04-03-2016, 11:46 AM
(04-03-2016, 11:08 AM)v6sa Kirjutas:(04-03-2016, 10:59 AM)unimüts Kirjutas: ...
Hinnaklass muidu on umbes selline.
1000euri - sellest enam töölooma ei saa.
2000euri. - kapremonti ootav eksemplaar. topid hea teise samapalju sisse. Saab ka vähemaga, kuid siis ootad iga kasutuskord, kuna järgmine "pauk" tuleb.
3000euri - hea tooriks aastaks, mille kallal nokitseda.
4000euri ja rohkem -- masin, mille üle võib veidi ka uhke olla. Peale hoolduseid ja tänapäeva osadega tutvustamist, võib ka mõelda ülevaatusele ja ei pea põlgama, et iga hommikul mõni lomp on all.
Kinnitan skaala paikapidavust. Ei mõista selle kõrge hinna maksmise põhjendust, aga umbes nii need astmed lähevad.
Tuletan meelde, et 3 k€ eest saab CAT1 rippsüsteemiga korraliku neliveduse japsi ja 6 k€ eest uhiuue viisaka hiinaka. On, mille üle mõelda.
Ma ei saanud aastaid aru, miks see hinnaskaala selline on olnud. (numbrite suurused suurenenud küll aastatega, kuid suhe näiteks Eesti keskmise palgaga on samaks jäänud)
Teema minujaoks on pigem selles, et häid masinaid on näpuotsaga. Kuusakoski eksemplaare on aga lademetes. Kõik huvilised soovivad endale vähetöötanud kirikuhärra masinat. (võrdluseks, keegi ei soovi ju endale 8 lapsega naist, kõik soovivad süütukest --- ilus ka peab olema)
Nüüd tuleb see konks sisse, kust ise sain pihta miks seee hind selline on.
Põllumajanduses töötava inimese 90% palgast tuleb suvel. Mai algusest - novembri alguseni. Keskelt läbi 150 päeva või 5 kuud. Selle ajaga on enamvähem võimalik teenida vähegi liigutades 3000euri kuus ilma maksudeta. Ehk teiste sõnadega ühe kuu palga eest osta t25a on päris normaalne. Veidi kallimalt veidi korralikum.
Belarusi (sinise akvaarium) maksab 2x t25a hind - tundub ka juba normaalsena.
Kogu see küsimus ongi, et kui head masinat, siis see maksab raha. Kui nüüd küsida, kas korraliku masinat tasub maha müüa - ei tasu, kui temale vähegi tööd on pakkuda.
Ma nostalgitsedes tegin ühe traktori korda ja nüüd mõistan, et pigem oleks tasunud laiali lammutada. Samas kuna tööd on muutunud vajan juba isegi teistsugust traktorit - mistõttu garaazis traktori koht on muutunud kallimaks väärtuseks kui traktor. - Kõik mis seisab küsib raha reaalsuses- sellest tuleb aru saada.
Lääne traktoritest.
Uiii ma armastan lääne masinaid (masinad valtra, JD - ja ülejäänud saast ). Nende point on ju tegelt selles, et teha väikse ajaga (a'la aastaga) suur hunnik töötunde (a'la 3000-5000), ilma remondita. Mitte ükski Vene masin ei peaks aastaid sellist tampi vastu. Seistes on need masinad kurvad - pangalõksud võiks öelda.
Hiinakad on omaette ooper. Näevad välja nagu traktorid. kuid pehmed nagu raiped. Ma maal näen - pole ühtegi kuniga masinat millel ees kühvel sirgelt oleks. Nähakse traktorit, reaalsuses on kühvli asendaja. Nõudmised kiirovitsile, reaalsuses mopeed. Vene tehnika omas elemendis oli vähemalt omas elemendis. Teati mida traktorilt oodata.
(04-03-2016, 11:16 AM)qwerty009 Kirjutas: NL traktori varuosa hind on madal ning knowhow ka inimestel olemas kuidas asja remontida. Jaapani rauale võib varuosade saamine iseenesest juba keeruline olla, hinnast rääkimata. Eks see seab turu eelistused ning hinnaskaala.
6k€ uus hiina traktor T-25 küll kuidagi võrdlust ei kannata. Olen kunagi ühte näinud ning võttis ikka muigama küll, et mis krdi asi see selline on. T-25 vaatamata oma puudustele vähemalt meenutab traktorit.
Vastupidi.
Vene traktorile varuosa saamine on kordades keerulisem kui hiina junnile.
Põhjus selles, et Venemaalt agromaz tehasest ei tooda Eestisse ühtegi varuosa juba aastaid. Isegi omadele on sealt raske varuosi saada. Ülepiiri käijad laiutavad käsi. Hiinlane toodab nii odavalt, et enam ei tasu venelaselgi toota enam. Rääkimata sellest, et hiina vs vene on isegi hinna osas 2-3x vahe. Olen aastatega endale päris korraliku varuosa lao tekitanud veneaegsetes osadest - ja need on kordades paremad kui tänapäeva Hiina, Poola krempel.
Miks muidu on kasulikum võtta utiili minev traktor varuosadeks enda masina kõrvale (isegi juhul kui varuosi on saada).
t25a masinaid jah raske juppeks leida. - Eestis ei julge neid praktiliselt keegi lammutada. Mtze aga võetakse ju iga nädal laiali.
Hiinaka vastusõnaks aga.
Nende omanikud on leidnud pataka raha nende masinate ostmiseks. Siis suudetakse ka leida pisut raha nende hooldamiseks. Senikaua kui ollakse suhtumisel, et enne loeme manuali läbi ja vaatame tabelit mis masinaklassi/tööklassi masin jääb ja mis jõudlikus tal on ja alles siis võtame masina kasutusel peab see hiinakas hästi vastu. Nõuka aegse töölisest traktoristi kätte andes, võib peale esimest kuud töötades masina utiili viia. (naabrinaisel ju vaja 10tonni kaaluvat kivi tõsta ja 1000kg kaaluval traktoril on kuhvel selleks ideaalne)
Varuosasid saab sellele kergemini kindlasti. Samas ega neid nii väga mõisliku kasutamise juures vaja lähegi. Pigem ainult õlid filtrid. (erandkorras ka asjad mis klassifitseeruvad uutel masinatel lastehädade likvideerimise alla käivad osad alla ka )
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.