08-03-2016, 07:41 AM
Suurel osal traktoritest ei ole haakeseadmel mitte sõrm, vaid konks. Konksu saab kabiinist hüdrauliliselt üles-alla liigutada. Ja selle konksu profiil ei ole enamasti ümmargune, vaid on kandiline või lopergune ja lisaks ka veel otsast koonuses. Sellise liitega ei olegi võimalik saavutada ilma lõtkuta ühendust. Mugav on muidugi küll, kabiinist liigutad kangi ja ongi haakimine tehtud. Lisaks saab seda mõnedel traktoritel veel ka pikisuunas edasi-tagasi liigutada. Aga lisaks sellisele haakeseadmele kasutatakse mõnede traktorite juures ka lahendust, mis väliselt on 1:1 veoautode haakeseade. Sellisel haakeseadmel on oluline , et oleks samas mõõdus sõrm ja "silmus" , kusjuures selle silmuse sees on puks, mida vahetatakse, kui lõtk liiga suureks läheb. Need on kaks põhimõtteliselt erinevat haakeseadme tüüpi ja hea tahtmise ning õnne korral on võimalik neid ka ristkasutada, kuid valmistaja ei ole sellist kasutust ette näinud ja see kahjustab haakeseadmeid. Nn veoauto tüüpi seadme korral saab haakida ka tavalisi veoauto haagiseid, seal vist on 2 erinevat sõrme mõõtu. Aga nende kiirühenduskonksudega vist on tõesti igal firmal oma mõõt.