08-03-2016, 11:33 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2016, 12:20 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(08-03-2016, 10:48 AM)v6sa Kirjutas: Vaadake seda kõverat: >100 Nm väänet on alates 1100 rpm, >175 on vahemikus 1500-3200. Need on numbrid, millega 1500+ kg kaaluv 4+ peaülekandearvudega asi liikuma hakkab...Reaalselt tuleb kogu sellesse valemisse liita ka ratta ümbermõõt ja auto reaalne liikumiskiirus antud käigul antud pöörete jurues. Momenti kordistatakse ja selle kadu on väike - suurim kadu on võimsuses, mis paljuveolisusse jääb! Selleks, et liivamäkke ronida, mudamülkast välja pääseda, kraavist läbi saada jne, peavad need asjad omavahel kooskõlas olema ja justnimelt võimsust peab piisama! Kõnealustel paadiankrutel ei ole võimsust, ainult väga suurtel vabalthingavatel diislitel on mingisugust reaalset võimu pööretel aga need on ülirasked ja tulemus on ikkagi NULL! Moment liigutab autot aga mäkke viib ja palgikoorma metsast välja mööda mudast teed toob vaid ja ainult võimsus ehk hobujõud RATTAS! Ning selle pärast ei sõidagi need sierradiisliga uaazikud ei peast ega peest, sest võimsust ei ole. Ja käigud ei klapi, sest kiirus annab inertsi aga kiirust ei tule. Vahetad käiku, kaob kohe võimsus.
Ja ikkagi jääb maanteel 90 juures käigukastist kaks käiku puudu
See, kuidas toimib üksveoline kerge sõiduauto, aiatraktor ja maastikumasin on kolm erinevat lähenemist! Ega need Nõukogude autoinsenerid ei olnud lollid, kui tegid täpselt sellise lahenduse, mis on hetkel Maailmas kõige kauem vastu pidanud ja seda Maailma kõige raskemates maastikuoludes! Auto, millega sõidetakse edukalt polaaraladest troopikani, Eesti lepavõsast Gobi kõrbe ületamiseni, ei ole halvasti või valesti konstrueeritud!!! Seal ei ole mitte ühte vale detaili, vale ülekandearvu jne. PAREMAKS saab seda teha vaid algsest mootorist PAREMATE näitajatega mootoriga ja mitte vähem tähtis pole selle juures mootori kõrged pöörded! Õnneks on uaaziku katel madalapöödeline ja vähegi diislid käivad ka kuni 4500 rpm aga oluline on mootori töögraafik vahemikus 1500-4000 rpm. Esimene ja tagumine 500 pööret ei ole tööpöörded. Ning mäkke ronimiseks ning metsa väljaveoteel sõitmiseks on oluline tööpiirkond 2500 rpm ja edasi, kus "hüppevõimeks" on vajalik võimalikult kiire võimsuse kasv mis peab ideaalis kestma.
Mul laeb visualiseerivat videot üles, sinutoru on jube aeglane. Editeerin ja lisan, kui see valmis saab
Edit: sai valmis. Et liiga pikaks ei läheks, siis seesinane Sierra 2,3D on graafikult veel nõksa madalam, kui MB 240D. Sinna samma auku, küll natuke suurema võimsusega, läheb ka näiteks Audi 5-pütane 2,4D aga puhuri lisamine ja pisike töömahu suurendamine tegi 2,5TDI'st kohe absoluutselt teise mootori! Puhuriga diislid "lähevad ka pöördesse" ehk seal juhtub midagi, kui gaasi vajutada. Tavadiisel tee midagi ja nii ei saagi sierra-diisliga soovitud VEOautoga, kus ka koorem peal, maanteel ei mäkke ega isegi belarussist mööda. Sellisega oled nuhtluseks kõigile liiklejatele
Ehk pane vaid ja ainult PAREMATE näitajatega mootor, siis on endal mõnus ja teistel ka.