08-03-2016, 12:21 PM
(08-03-2016, 11:33 AM)PlyVal64 Kirjutas: ...
Moment liigutab autot aga mäkke viib ja palgikoorma metsast välja mööda mudast teed toob vaid ja ainult võimsus ehk hobujõud RATTAS! Ning selle pärast ei sõidagi need sierradiisliga uaazikud ei peast ega peest, sest võimsust ei ole. Ja käigud ei klapi, sest kiirus annab inertsi aga kiirust ei tule.
...
Hakkab jälle peale.
Võimsus ei liiguta mitte midagi. Autot veeretab edasi pöördemoment rattal. Mille tekitab läbi jõuülekande mootor. Võimsuse kõver on tore küll, aga selle võimsuse kasutatavust näitab pöördemomendi kõver. Millest see võimsus ka arvutatud on.
Momendi tõusu ala on "magus" pööretevahemik, momendi püsimise ala on kasutatav pööretevahemik, momendi langemise ala on ebaratsionaalne kasutada (kütuse erikulu tõuseb kiiresti) kuid teatud oludes võib olla vajalik ka seda pruukida.
Mehhaanilise toitega diislitel ja suuremahulistel ottomootoritel on pöördemomendi tipp kitsas vahemikus, sest nii on lihtne teha. Ning turg oli toona sellega rahul. Ainult, et jääkarud hakkasid ära sulama ja nafta hinna tõus pani silmad vett jooskma. Elektroonilise juhtimisega mootorid on tüki paremad: saab pöördemomendi tõusu paremini juhtida ning püsimomendi ala laiendada. Traktoritel ja töömaisnatel tekitatakse lausa tasane momendilagi teatud pööretevahemikus. Paraku tähendab selle Tummise Momendi tootmine ka vajadust tagada piisav tugevusvaru. Mis teeb liikuvad osad raskeks ja vähendab seega mootori dünaamilisust. Mis väljendub kiirenduse puudumises - mootor lihtsalt ei kogu pöördeid. Ei peagi - see poel püsivõimsuse tootmisele optimeeritud mootori puhul vajalik.
Head dünaamikat pakkuv mootor jälle ei oma kuigi head momendivaru.
Tasuta lõunaid ei ole olemas: sisepõlemismootori omadused on kompromiss mootori tugevuse, tarbitava kütuse koguse ja maksumuse vahel. No täna on võrrandis juures ka "pehmed väärtused".