15-03-2016, 14:42 PM
(15-03-2016, 13:48 PM)nuffik Kirjutas: Ei tahaks saagi käima tõmmata aga seletage nyyd rumalale mis loogika järgi siin osa tegelasi teistelt kiiruseületamist nõuab?
Auto spidomeeter pole suvaline asi, selle on projekteerinud ja valmistanud targad inimesed ja sellele kehtivad ka teatud normid. Nõue et spido näitaks pigem rohkem on seepärast et keegi tootjat kohtusse ei kaebaks kui pilt fotoboxist postiga koju tuleb.
Tavainimene ostab auto siis ta sõidabki selle spidomeetri näidu järgi mitte tartu mnt aleqoki kasti (kes veel mäletab seda) või telefoni või misiganes järgi.
Juhul kui paned matsu ja spidomeeter kiilib kinni 95km/h peal 90 alas oled ikkagi kiirust ületanud, mis siis et telefon näitas 88 km/h...
Piirkiiruse märk tähendab ikkagi max kiirust mitte kohustuslikku liikumiskiirust.. Tegelik liikumiskiirus sõltub paljudest asjadest millest tagant madallennul lähenejal pole õrna aimugi..
Pole need gps asjad kah nii täpsed, majad, puud ikka mõjutavad signaali kah. Mul mitu telefoni navigeerimisel näitanud alati et pöörde kohani on 50m siis kui pidid tegelt juba ära keerama..
Ei ole ise ei madallendaja ega roomaja, lihtsalt tekkis sellene huvitav mõttekäik miks osa inimesi peab gps seadmeid paremaks, täpsemaks, kindlamaks kui tootja poolt paigaldatud spidomeeter ja nõuavad selle järgi liikumist. Kas on olemas mõnda autot millel spidomeeter töötab ainult nn gps pealt? Kui googli auto väljaarvata
Õnnetuse hetkel kinni kiilunud spidomeeter (nagu ka auto spidomeeter üleüldse) ei oma mingit väärtust tõendina, reaalse kiiruse teeb kindlaks ikka ekspertiis. Spidomeeter ei ole täppismõõteseadee vaid lihtsalt indikaator.
Pigem tekib mul küsimus, miks peaks keegi tahtma sihilikult teistest erineva kiirusega liikuda ja sellega lisaohtu tekitada? GPS on siiski märkimisväärselt täpsem kui spidomeeter ja kui kõik liiguks GPS järgi 90km/h, oleks ka möödasõite jms palju vähem.