15-03-2016, 16:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-03-2016, 16:17 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(15-03-2016, 15:43 PM)nuffik Kirjutas: ...Parem mis mõttes? Täpsem? Kiirem? Ettearvatavam? Töökindlam? Kohandatavam?
On kusagil pädevat testi tehtud mis kinnitaks et kosmosest signaale saav ja neid töötlev seade on täpsem ja parem kui teo ja trossi abil otse auto ratastelt infot saav seade?
...
Navi kiirusnäit on peale veerandit tundi tööd päris usutav. Sedakaua kulub värske almanahhi allalaadimiseks. Komakohtadega ei ole mõtet pead vaevata, kuid täiskilomeetrid on täpsed küll 90 juures.
Priidu viidatu on igavesti nigel kiirusmõõdik , kuna tarkvaraliselt piiratakse vähegi nigelama DOPväärtuse korral andmete kuvamist. Suvaline käsinavi teeb kasutatavuses silmad ette kiiruse määramisel. Aga kusagil lagedal staatiliselt punkti asukoha määramiseks on priima riist. Kohver koos taldriku ja käsiarvutiga maksab 5-8 k€, tarkvara 3-5 k€, mast ja korrektsiooninfo aastamaks on mõlemad sadades.
Auto spidomeeter on täpselt nii täpne, kui täpselt on rehvi veereraadius sama tehases väljatöötamisel pruugituga. Paljudel meist siis on all "õige rehv"... Veereraadius jääb 280 ja 330 millimeetri vahele sõiduautol, väära rehvirõhu või -mõõdu tõttu võib see vabalt 7-8 % erineda, enamgi väga mööda oleva rehvimõõdu korral. Kiirusmõõdik ei tea sellest aga midagi. Rääkimata vanade mehh. näidikute vedru suremisest või lihtlabasest taaskoostamispraagist.
Lihtsalt sitta keeravaid juhte on meil aga piisavalt liikvel, et pikemal reisil paar korda hambaid krigistada.