19-03-2016, 07:14 AM
Silindril kuivas "plastik-metall" 8 tundi, ennem kui seda töödelda vöib.
Uurisin ja puurisin siis natukse pöhjalikumalt, mis ja kuidas teha. Teeks natukse teistmoodi kui eelmine aasta ... paremini.
Silindri küljeaknad tahan vördseteks teha, seega see pool, kus lohk on, saab kövasti freesitud. Teisel pool aga akent ennast suuremaks tegema ei hakka (kuigi ka selleks oleks ruumi ... ehk kunagi hiljem, kui tösiselt igav on), kuid gaaside liikumist saab parandada natukse suunda muutes:
Seekord siis vaatasin ka mootori ploki poolt, avastasin, et seal on sisselaske osas miskit üleliia nukka, kuid kuna mootoripooled on juba koos, siis seda sel aastal likvideerima ei hakka:
Kuid oma üllatuseks avastasin, et küljeakende ava ploki küljes on ühelt poolt oluliselt väiksem kui teiselt ... see paneb nüüd küll mötlema, et miks siis nii tehtud on. Silindri aknad teen kenad ja vördsed ning siis mootorist ei tulegi gaasid vördselt ülesse ?
Kui see nii olema ei pea, siis mätsin karteri kinni ja freesin maha.
Ja ega need kolvi aknadki puutumata jää, nii teravaid servi pole ennem näind. Eelmise aasta kolvil, mis üleüldse paistab parema kvaliteediga tehtud, on need aknad vähemasti otse tehtud, olgugi, et suurus pole päris öige silindriakna suhtes:
Uurisin ja puurisin siis natukse pöhjalikumalt, mis ja kuidas teha. Teeks natukse teistmoodi kui eelmine aasta ... paremini.
Silindri küljeaknad tahan vördseteks teha, seega see pool, kus lohk on, saab kövasti freesitud. Teisel pool aga akent ennast suuremaks tegema ei hakka (kuigi ka selleks oleks ruumi ... ehk kunagi hiljem, kui tösiselt igav on), kuid gaaside liikumist saab parandada natukse suunda muutes:
Seekord siis vaatasin ka mootori ploki poolt, avastasin, et seal on sisselaske osas miskit üleliia nukka, kuid kuna mootoripooled on juba koos, siis seda sel aastal likvideerima ei hakka:
Kuid oma üllatuseks avastasin, et küljeakende ava ploki küljes on ühelt poolt oluliselt väiksem kui teiselt ... see paneb nüüd küll mötlema, et miks siis nii tehtud on. Silindri aknad teen kenad ja vördsed ning siis mootorist ei tulegi gaasid vördselt ülesse ?
Kui see nii olema ei pea, siis mätsin karteri kinni ja freesin maha.
Ja ega need kolvi aknadki puutumata jää, nii teravaid servi pole ennem näind. Eelmise aasta kolvil, mis üleüldse paistab parema kvaliteediga tehtud, on need aknad vähemasti otse tehtud, olgugi, et suurus pole päris öige silindriakna suhtes:
Arrogance diminishes wisdom !