19-03-2016, 20:04 PM
Väidetavalt oli 1945/46. a tehast taaskäivitades olemas osi vähemalt 220 R35 tootmiseks. Ainukesed puuduolevad detailiks oli raam. Mõningaid sõja ajal või enne seda toodetud osi jagus külge monteerimiseks vähemalt 1947. aastani. Kuna sama tehas tootis ka R75-te, siis polnud ka harvad juhused kui mõni R35 sai endale külge mõne R75 jupi, näiteks esitule, tulelüliti, signaali, gaasihoova või isegi heeblid.
NL all toodetud R35 viidi sisse järk-järgulisi ratsionaliseerimisi ja uuendusi, osad küll sellised, mida sakslased ise juba sõja ajal üritasid sisse viia. Heaks näiteks on suurema korgiga paak, mida Wehrmacht oli juba sõja lõpuaastatel nõudnud, sest väikese avaga paaki oli keeruline lehtrita otse kanistrist bensiini sisse valada.
Mõned pärastsõjaaegsed muudatused (1945-50), mis mulle kohe pähe kargavad:
1. Pöiad - keeratud servadega tugev variant asendati keeramata servadega variandiga
2. Jätkati suure avaga paagi tootmist
3. Muudeti karburaatori materjali. Sõjaoludes toodetud karburaatorid olid kehvast materjalist - rabedad ja flantsid kippusid kõverduma.
4. Esimene pidurikilp muutus relieefseks (al. ~1948)
5. Esiporilaua kinnituste muutmine (~1947)
6. Paranes nukkvõlli vedava hammasratta kinnitus väntvõlli otsa. Eelnevalt hammastusega, edasi koonuse ja kiiluga (~1949).
Kokkuvõttes tehti ca 56 erinevat muudatustepaketti R35 tootmise ajal pärast sõda.
Lühidalt öeldes toimus NL all tootes kerge ratsionaliseering, kuid (BMW) R35 kvaliteet ei langenud, pigem jäi muutumatuks ja isegi mõnes aspektis parenes (uued tehnilised lahendused, paremad materjalid). Tehas, masinad ja ilmselt ka suurem osa töötajaid jäid samaks.
Kui on huvi pikka versiooni kuulda või on spetsiifilisi küsimusi, mis puudutavad R35-te, siis alati võib minu profiilis leiduvale numbrile helistada.
NL all toodetud R35 viidi sisse järk-järgulisi ratsionaliseerimisi ja uuendusi, osad küll sellised, mida sakslased ise juba sõja ajal üritasid sisse viia. Heaks näiteks on suurema korgiga paak, mida Wehrmacht oli juba sõja lõpuaastatel nõudnud, sest väikese avaga paaki oli keeruline lehtrita otse kanistrist bensiini sisse valada.
Mõned pärastsõjaaegsed muudatused (1945-50), mis mulle kohe pähe kargavad:
1. Pöiad - keeratud servadega tugev variant asendati keeramata servadega variandiga
2. Jätkati suure avaga paagi tootmist
3. Muudeti karburaatori materjali. Sõjaoludes toodetud karburaatorid olid kehvast materjalist - rabedad ja flantsid kippusid kõverduma.
4. Esimene pidurikilp muutus relieefseks (al. ~1948)
5. Esiporilaua kinnituste muutmine (~1947)
6. Paranes nukkvõlli vedava hammasratta kinnitus väntvõlli otsa. Eelnevalt hammastusega, edasi koonuse ja kiiluga (~1949).
Kokkuvõttes tehti ca 56 erinevat muudatustepaketti R35 tootmise ajal pärast sõda.
Lühidalt öeldes toimus NL all tootes kerge ratsionaliseering, kuid (BMW) R35 kvaliteet ei langenud, pigem jäi muutumatuks ja isegi mõnes aspektis parenes (uued tehnilised lahendused, paremad materjalid). Tehas, masinad ja ilmselt ka suurem osa töötajaid jäid samaks.
Kui on huvi pikka versiooni kuulda või on spetsiifilisi küsimusi, mis puudutavad R35-te, siis alati võib minu profiilis leiduvale numbrile helistada.