21-03-2016, 16:26 PM
(21-03-2016, 16:16 PM)v6sa Kirjutas:See on viga. Viie aku energiamahutavus on ikka viis korda suurem ühe aku omast. Siin on ampertunnid ja vatt-tunnid vist pisut sassi läinud.(21-03-2016, 14:35 PM)olevtoom Kirjutas:(20-03-2016, 23:54 PM)Marko Kirjutas: Olen mõelnud - hangiks 60V elektrimootori, ühendaks selle viie autoakuga ......
Kui võtta 60 Ah mahutavusega akud, siis viiene patarei mahutab 5*12*60 = 3600 Wh ehk umbes 1/8 "tüüpilise elektriauto" aku energiamahutavusest.
...
Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis tahetakse need 5 akut panna jadasse, et niimoodi odavalt pinget tõsta. Ehk 3600 asemel on meil kuhjas vaid 12*60=720 Wh. Sellega just kaugele ei purjeta...
Kui ühe aku (elektri)mahutavus on 60 Ah ja pinge 12 V, siis tema energiamahutavus on 12*60 = 720 Wh. Kui ühendame akud jadamisi , siis selle patarei mahutavus on tõesti ikka 60 Ah, kuid pinge on 5 korda kõrgem ehk 60 V. Sellest saame ka 5 korda suurema energiamahutavuse.
Pealegi akude ühendusviis nende energiamahukust ei muuda -- kui nad oleksid paralleelühenduses, saaksime 5* suurema pinge asemel 5* suuremat voolu tarbida, aga ikka 3,6 kWh.
Energia jäävuse seadus, teate küll

P.S. TM-is ilmunud Elektri-Pobeda artiklit võite lugeda siit:
http://www.tehnikamaailm.ee/sartsakas-vanake/
Muuhulgas on seal märgitud, et ARK oli asjast positiivselt huvitatud.