22-03-2016, 00:59 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-03-2016, 01:08 AM ja muutjaks oli mart000.)
Tänane järjejutt räägib sellest, kuidas mul tekkis vastupandamatu huvi välja selgitada, mis mootor siis õigupoolest kunagiselt doonorautolt maha sai monteeritud.
Kas olen üldse rääkinud, kuskohast ning mis asjaoludel tumeproon kaheukseline mu õuele omal ajal sai tiritud?
Nimelt oli Sunbeam jupp aega mu sõbra kasutuses ning kusagil linnas parkides oli keegi ilmselgelt kuritahtlik element tagaumise külgakna katki löönud. Uue klaasi otsingud viisidki Akadeemia tee ääres seisva räämas välimusega kaheukseliseni. Pärast mõningaid läbirääkimisi omanikuga sõitiski kogu aparaat juba treileril minu poole. Eks kõik vähegi kõlbulik sai maha monteeritud ning ülejäänu rändas metalli kokkuostu.
Niisiis mootor.
Praegune 1300 vajaks nagunii täielikku demonteerimist ning üle vaatamist. Ning kui juba selline asi ette võtta, võiks saada kilovatte täie raha eest juba. Seega tuleb kõik asjaolud välja selgitada.
Ime küll, kuid seegi tükk rauda on kogu aeg autoga truult kaasas käinud ning koos vahepeal toimunud ostu- müügitehingutega ka kenasti järgmisele omanikule üle antud.
Saigi siis pühapäeva pärastlõunal tööriistakast välja võetud ning alanud lumesadu trotsides asutud polkikaant maha keerama. Mul jõuds juba meelest minna, et see aparaat on suuresti tollmõõdus poltidega kokku keeratud ning esmane entusiasm rauges kiirelt, kui avastasin, et minu võtmekomplekt on selleks sobimatu. Ju omal ajal oli olukord pisut teisem - vene padrunvõti oli nünda kulunud, et 17mm võis sobida ka vabalt 17,3 poldipeale. Nüüd tuli aga pea 40 raha Tööriistamarketisse jätta ning koos tollmõõdus võtmekomplektiga suundudua tagasi avastusretkele.
Igatahes silinder on läbimõõdus 87mm ning plokil tähed LB (Large Bore äkki?) See peaks andma raamatu järgi töömahuks kuhugi 1500 ja 1600 vahele.. Tegelikult on lugu veel selles, et kolvikäiku kahjuks praegu veel mõõta ei saa -kolvid on kinni ja ei julge ülemäärast jõuduveel kasutada enne, kui asi pisut lahti liguneb. Silindriseintel on ka pisut roostet (aga mitte märkimisväärseid kulumisrante)
Nii kasutusjuhend kui ka Haynesi manual annavad silindri mõõduks 1500-sel 86,12mm ning 1600-sel 87,33. Aga see minu oma jääks kummalisel kombel sinna vahele. Kahjuks pole udust aimugi, mis aasta autolt mootor pärineb. Nii palju, et enne facelifti ehk siis enne 1976 aastat.
/EDIT: Lugedes mu eelmisi postitusi olen siiki kunagi arvanud, et 1976 olla pruuni doonori aastaarvuks.. Hmmm../
Täna pesin veel mootori ja plokikaane survekaga suuremast sopast puhtamaks ning tassisin tuppa sooja. Eks siis järgmised harutamised näitavad täpsemalt, mis karul kõhus.
Ahjaa. Kuna see Sunbeami-pisik on mind juba tõsiselt nakatanud, püüdsin ka kunagi Võrumaal olnud sinise 1500-se jälgi ajada kuid viimases müügikuulutuses olnud telefoninumbrilt kahjuks midagi edasiviivat teada ei saanud.
Siin ka siis üleskutse: Kui keegi teab midagi sõidukist 137ABU, andke võimalusel teada!
Kas olen üldse rääkinud, kuskohast ning mis asjaoludel tumeproon kaheukseline mu õuele omal ajal sai tiritud?
Nimelt oli Sunbeam jupp aega mu sõbra kasutuses ning kusagil linnas parkides oli keegi ilmselgelt kuritahtlik element tagaumise külgakna katki löönud. Uue klaasi otsingud viisidki Akadeemia tee ääres seisva räämas välimusega kaheukseliseni. Pärast mõningaid läbirääkimisi omanikuga sõitiski kogu aparaat juba treileril minu poole. Eks kõik vähegi kõlbulik sai maha monteeritud ning ülejäänu rändas metalli kokkuostu.
Niisiis mootor.
Praegune 1300 vajaks nagunii täielikku demonteerimist ning üle vaatamist. Ning kui juba selline asi ette võtta, võiks saada kilovatte täie raha eest juba. Seega tuleb kõik asjaolud välja selgitada.
Ime küll, kuid seegi tükk rauda on kogu aeg autoga truult kaasas käinud ning koos vahepeal toimunud ostu- müügitehingutega ka kenasti järgmisele omanikule üle antud.
Saigi siis pühapäeva pärastlõunal tööriistakast välja võetud ning alanud lumesadu trotsides asutud polkikaant maha keerama. Mul jõuds juba meelest minna, et see aparaat on suuresti tollmõõdus poltidega kokku keeratud ning esmane entusiasm rauges kiirelt, kui avastasin, et minu võtmekomplekt on selleks sobimatu. Ju omal ajal oli olukord pisut teisem - vene padrunvõti oli nünda kulunud, et 17mm võis sobida ka vabalt 17,3 poldipeale. Nüüd tuli aga pea 40 raha Tööriistamarketisse jätta ning koos tollmõõdus võtmekomplektiga suundudua tagasi avastusretkele.
Igatahes silinder on läbimõõdus 87mm ning plokil tähed LB (Large Bore äkki?) See peaks andma raamatu järgi töömahuks kuhugi 1500 ja 1600 vahele.. Tegelikult on lugu veel selles, et kolvikäiku kahjuks praegu veel mõõta ei saa -kolvid on kinni ja ei julge ülemäärast jõuduveel kasutada enne, kui asi pisut lahti liguneb. Silindriseintel on ka pisut roostet (aga mitte märkimisväärseid kulumisrante)
Nii kasutusjuhend kui ka Haynesi manual annavad silindri mõõduks 1500-sel 86,12mm ning 1600-sel 87,33. Aga see minu oma jääks kummalisel kombel sinna vahele. Kahjuks pole udust aimugi, mis aasta autolt mootor pärineb. Nii palju, et enne facelifti ehk siis enne 1976 aastat.
/EDIT: Lugedes mu eelmisi postitusi olen siiki kunagi arvanud, et 1976 olla pruuni doonori aastaarvuks.. Hmmm../
Täna pesin veel mootori ja plokikaane survekaga suuremast sopast puhtamaks ning tassisin tuppa sooja. Eks siis järgmised harutamised näitavad täpsemalt, mis karul kõhus.
Ahjaa. Kuna see Sunbeami-pisik on mind juba tõsiselt nakatanud, püüdsin ka kunagi Võrumaal olnud sinise 1500-se jälgi ajada kuid viimases müügikuulutuses olnud telefoninumbrilt kahjuks midagi edasiviivat teada ei saanud.
Siin ka siis üleskutse: Kui keegi teab midagi sõidukist 137ABU, andke võimalusel teada!