Jalgratta abimootorid
#5

D4 karteri muuutustest ei tea kahjuks midagi. Aga... 1958. aasta mais muutus D4 juures küll rida asju: karburaator, kütusepaak ning tagumise hammastarra kinnitus tagarattale. Mul on nimelt olemas D4 broshüür, mis kirjeldab vana mootorit, kuid sellele on vahele pandud lisalehed, mis kajastavad muutusi.

Ketiratta uus ja kindlasti paljudele tuntud versioon on viisnurgamustriga ning kolme kaarja pleki abil poltidega läbi kodarate tagarattale kinnitatav. Ketiratta vana (enne maid 1958) versioon on ümarnurkadega trapetsikujuliste avadega ning kinnitub tagarattale koonus-keermesmuhvide abil - pitsitatakse ta ümber tagarummu väljaulatuva äärikuosa ja läbi kodarate ei ulatu midagi. Kunagi ca 1997 nägin Türil ühe vanapapi jalgrattal sellist ketiratast tagaratta küljes, arvasin toona, et see on miski ennesõjaaegne värk.

Peaksin oma D4 raamatukese ikka vebi panema. Asi on ammu sisse skaneeritud ja tehtud ca 35 MB mahuga veebiversioon, aga nüüd tuleb leida koht, kuhu ma nii mahuka asja saan üles panna.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Jalgratta abimootorid - Autor: Aspelund - 25-03-2004, 15:27 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne