02-05-2016, 16:37 PM
(02-05-2016, 13:55 PM)PlyVal64 Kirjutas:(02-05-2016, 13:23 PM)rnx69 Kirjutas: ... ainult tehase heakskiidetud ja komplektse piduri- ning roolisüsteemi lubamine on kirjas minu mälu järgi mingis eurodirektiivis...Siin ongi vahe: mõiste TEHAS! Arenenud maailmavaatega Riikide ametnikukesed saavad mõistest TEHAS väga hästi aru ja nii, nagu see asi mõeldud ongi: pidureid tootev TEHAS, mitte autotootja! Selleks ongi sertifitseeritud komplektid, detailid, joonised ja õpetused.
Ma arvan, et nõue tehase heakskiidu koha pealt tuleb siiski sellest, et kodanikud ei hakkaks iseenese tarkusest midagi leiutama ja omavahel mitte kokku sobivaid detaile kokku nikerdama. Ja mina näiteks loen välja, et heakskiidu pead saama siiski sõiduki valmistajatehasest.
Samas kohati elavad tõesti meie bürokraadid nii silmaklapid peas, et lausa halb hakkab. Mõne aja eest vestlesin tehnoosakonnaga teemal, ühele automudelile tehasest paigaldatud erinevat mõõtu rattad. Kodanikul Maanteeametist oli lausa omapärane nägemus - küsimusele, et kas on passis võimalik rattamõõtu muuta, eeldusel, et valmistajatehas on vastavat mudelit mitme erinevat mõõtu rattaga varustanud, hakkas ta vastu oigama, et ei, rattamõõt on ju andmebaasis VINiga seotud. Minu selgitusele, et tegu on nii vana autoga, kus pole VINist võimalik peale paigaldatud mootori ja valmistamise aja midagi välja lugeda, imestati, et kas sel autol siis tüübikinnitust polegi. Palusin härral siis meenutada, mis aastast tüübikinnitus kohustuslikuks muutus. Lõpuks ta jäi ikkagi endale kindlaks, et nende arusaamade kohaselt on näiteks sama mudel ühe mootoriga üks mudel ja teisega juba teine mudel. Ning rehvide vahetamine pole lubatud, kuna see muudab auto dünaamilisi- ning eelkõige pidurdusnäitajaid. Ja üleüldse ei saa riiklik institutsioon heks kiita auto sillaosade tahtlikku lõhkumist, mida laiemad rehvid ju kindlasti teevad.
Kusjuures jutt oli reaalselt 10 mm laiematest rehvidest

Sorry offtopicu pärast.
