02-05-2016, 19:57 PM
(02-05-2016, 17:05 PM)Wiki432 Kirjutas: Ei varras, tross, ega hüdraulika ise ei pidurda. See on vaid vahelüli selleks, et klotse suruda vastu trumlit vastavalt pedaali surumisele. Haagiste teemas on eelpool küllalt kiidulaulu inertspiduriga haagise pidurdamisefektiivsuse kohta isegi tavapärase kahe ja kolmekordse ülekoormaga. Nendel on (peaaegu)kõigil mehaaniline jõu ülekanne. Või siis mootorattad? Trummelpiduriga tsiklid on ju trossi või vardaga, keegi pole võtnud plaaniks need ära keelata või kohustuslikus korras hüdro peale ümber ehitada. Detailide arv ei saa siin oluline olla, sest hüdropiduris on neid rohkem. Õhkpiduris veelgi enam. Milles point?
Kas Sa kujutad ette, millise JÕUGA peab pidureid vajutama??? Me Sinuga ei saaks praegusegi F1 autoga pidama, sest seal vajutatakse u.110 kiloga pedaali. Me oleme harjunud piduriVÕIMENDIGA ja kindlasti oskab keegi täpselt öelda ka võimenduse kordaja. Reaalset jõud pidurdamistel on "päris hirmsad" - kuskohast siis mujalt see soojus tuleb???
Jah, varda ja trossiga saab teha klassikalist kangifüüsikat ja jõuõla pikendamistega jõudu suurendada aga siingi on piiriks nii jala kui näppude jõuline liikuvusulatus! Lisame veel raskematel masinatel massi, mida on vaja pidurdada ja saad ise ka aru, et see on ohtlik! Inimene võib saada ühe-kaks korda piduristendis tohutu pingutusega tänapäevased pidusrdusjõud kätte ... TÜHJA autoga... aga on peal krusal koorem või väiksemal 3-4 inimest ja ongi kööga.
Ja lõpuks on see kõik jällegi labane füüsika ning meie kui Inimeste "nõrkus". Ning selle probleemi lahendas, nagu herr Toom juba mainis, ära Blaise Pascal

