03-07-2016, 21:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2016, 21:56 PM ja muutjaks oli ZIL 131.)
(03-07-2016, 21:28 PM)honkomees Kirjutas:(03-07-2016, 12:29 PM)ZIL 131 Kirjutas: Kässari efekt ei saa olla suurem kui pool kahe silla koguefektiivsusest. Kuidas arvutatakse efektiivsus? Pidurdusjõud jagatud sõiduki tegelik mass? See 57% oli ikka kahe silla koguefektiivsus!
Oled kindel? Olen saanud mitteläbitud ülevaatuselt paberi, kus on need efektiivsused vms %-na kirjas ja sel tuli küll esi- ja tagapidurite liitmisel kõvasti üle 100% kokku (no umbes 70% esi, 60 taga ja 40 seisupidur) Olen aru saanud, sinna läheb ikka ratta max-st võetud %, nt taga vasak 62 ja parem 57%. Aga mis valemist see stend kasutab, seda küll ei tea ... aga öeldud on ju, et eri rataste % ei tohi erineda üle mingi näitaja.
Tundub, et oled pidurite erinevuse % iga silla kohta kokku liitnud
Ma küsin alati piduristendi tulemuste lehe. Sealt näha tegelik mass, silla kaalud, iga ratta veeretakistus (pidur natuke peal, laager liiga kinni poodud) ja muidugi pidurdusjõud ja erinevused. Tegelik mass 1080 kg. Sõidupiduri pidurdusjõud esisillal 1,93 ja 2,01, tagasillal 0,70 ja 0,81. Ülesanne: mitu % on sõidupiduri pidurdustegur? Sõidupiduri pidurdustegur peab olema võrdne või suurem kui 50%.