27-07-2016, 15:47 PM
Selgitan ksf dieseli juhtumi valguses, et kindlustuskaitse automaatse liikluskindlustusega ehk "sundkindlustusega" oli selle perioodi eest, mille kohta see määrati. Kuna just registreeritud mootorsõidukile tuleb see teha kohe, siis alates registreerimisest. Kuivõrd kindlustuskaitse peab olema kogu aeg, siis on lihtsalt juhuse ja posti liikumise kiiruse küsimus, et auto omanik automaatse liikluskindlustuse teatise nö tagantjärgi kätte sai. Teadmine, et auto peab olema kindlustatud, peab paraku olema igal sõidukiomanikul, kes on oma sõiduki liiklusregistris registreerinud. Kui on soov kasutada seadustest tulenevaid erisusi, tuleb need endale selgeks teha. Kui ei ole soovi sõidukit kasutada, siis on mõistlik see kohe registrist kustutada. Sõiduki liiklusregistris registreerimisega deklareerib sõiduki omanik sisuliselt riigile, et soovib sõidukit teeliikluses kasutada. Muul põhjusel ei ole tegelikult liiklusregister üldse vajalik. Näiteks omandit ei saa tõendada liiklusregistri kandega.
Kuivõrd sõidukile tehti automaatne liikluskindlustus Liikluskindlustuse Fondi poolt, mitte liikluskindlustuse kindlustusseltsis, siis ei rakendu liikluskindlustuse seaduse § 6 lg 1, mis sätestab viimase kindlustuslepingu lõppemisest 12-kuulise vabastuse liikluskindlustuse sõlmimiseks. Selle asemel rakendatakse pärast esimese 30 päeva möödumist Liikluskindlustuse Fondi järgmist automaatse liikluskindlustuse perioodi, milleks on 90 päeva (LKindlS § 65). Kui Liikluskindlustuse Fondi töötaja selgitusest jäi teistssugune mulje, siis on see ebaõige. Kas selgitati valesti või sai küsija valesti aru.
Kohustuslik liikluskindlustus ei ole tegelikult loodud liiklusohutuse parandamiseks ega ka liiklusrikkujate ohjeldamiseks. Vastupidi - kui ma tean, et minu tekitatud kahju hüvitab nagunii keegi teine (kindlustusselts), siis ei motiveeri see mind kuidagi õiguskuulekamalt käituma. Õiguskuulekus sõltub lisaks sisemisele õigustundele ikka sellest, kuidas ma omal nahal tunnen tagajärgi - olgu siis oma auto remondikulude või kellelegi teisele kahju hüvitamise näol. Liikluskindlustuse eesmärk on tegelikult liiklusõnnetuse tagajärjel kahju saanud isikutele kahju hüvitamine ning kahju saajate õiguste kaitse olukorras, kus kahju tekitajal ei ole võimalust või tahtmist tekitatud kahju hüvitada. Kuivõrd enamasti on liiklusõnnetused ikka õnnetused, st juhuse tõttu toimunud ettenägematud sündmused, siis ei ole tegelikult ka ülikorralik juht kaitstud selle eest, et ta võib osutuda liiklusõnnetuse põhjustajaks või vastutab ta suurema ohu allikana tekitatud kahju eest sootuks süüd omamata. Seega on liikluskindlustust vaja ennekõike korralikel inimestel, sest järgneva loeteulu esinemisel kannatanule küll kahju hüvitatakse, kuid liiklusõnnetuse põhjustajalt nõutakse hüvitatud kahju tagasi:
- puudus juhtimisõigus, sh püüavad (sageli edukalt) kindlustused tagasinõudeid esitada kehtivuse kaotanud juhiloa või tervisetõendi tõttu
- ületas lubatud alkoholi piirmäära 0,2 promilli või oli narkootilise või psohhotroopse aine tarbimise tõttu joobeseisundis
- tarvitas alkoholi või narkootilisi aineid pärast liiklusõnnetust
- lahkus liiklusõnnetuse sündmuskohalt
- põhjustas õnnetuse tahtlikult
- kasutas ülevaatust mitteläbinud sõidukit küll kindlustuslepingu alusel, kuid mitte ettenähtud korras (st mitte TÜV punkti, Maanteeametisse või remondikohta sõitmiseks, vaid muul põhjusel)
- ületas lubatud kiirust vähemalt 41 km/h
- eiras politsei antud peatumise märguannet
Siinse foorumi lugejad üldjuhul selliseid rikkumisi toime ei pane ja on üle keskmise paremad autojuhid, mistõttu on just meie jaoks vajalik liikluskindlustus. Maksab meie väikesed eksimused kinni ja tagab, et süüdlase maksejõuetuse korral saame ikka mingi hüvituse. Mõistliku hinnaga saab liikluskindlustus olla vaid siis, kui sellel süsteemil on palju maksjaid ning võimalikult vähe kahjujuhtumeid.
Unustamisel ja tähelepanematusel on alati tagajärjed. Muidugi oleks tore, kui kusagil istuksid inimesed, kes pidevalt meelde tuletavad, kui midagi ununeb tegemata. Täiskasvanud inimesed võiksid siiski ise oma kohustusi meeles pidada. Kui aga midagi ununeb, siis tegelikult on ju meeldetuletamise süsteem olemas. Kahjuks küll tasuline, aga kes siis peaks kinni maksma nende meeldetuletajate töö, kes kõigile Eesti inimestele igapäevaselt kõiki vajalikke asju meelde tuletavad.
Vabandan oma moralseeriva tooni pärast. LKF ei oleks saanud sentigi raha nõuda, kui ksf diesel oleks ilma mingit raha maksmata kustunud auto ajutiselt registrist. Nüüd sai ksf diesel meeldetuletuse, mille saatmine oli paraku tasu eest.
Ksf dieselil soovitan auto ajutiselt registrist kustutada, kuna siis ei saa keegi sundkindlustust määrata.
Kuivõrd sõidukile tehti automaatne liikluskindlustus Liikluskindlustuse Fondi poolt, mitte liikluskindlustuse kindlustusseltsis, siis ei rakendu liikluskindlustuse seaduse § 6 lg 1, mis sätestab viimase kindlustuslepingu lõppemisest 12-kuulise vabastuse liikluskindlustuse sõlmimiseks. Selle asemel rakendatakse pärast esimese 30 päeva möödumist Liikluskindlustuse Fondi järgmist automaatse liikluskindlustuse perioodi, milleks on 90 päeva (LKindlS § 65). Kui Liikluskindlustuse Fondi töötaja selgitusest jäi teistssugune mulje, siis on see ebaõige. Kas selgitati valesti või sai küsija valesti aru.
Kohustuslik liikluskindlustus ei ole tegelikult loodud liiklusohutuse parandamiseks ega ka liiklusrikkujate ohjeldamiseks. Vastupidi - kui ma tean, et minu tekitatud kahju hüvitab nagunii keegi teine (kindlustusselts), siis ei motiveeri see mind kuidagi õiguskuulekamalt käituma. Õiguskuulekus sõltub lisaks sisemisele õigustundele ikka sellest, kuidas ma omal nahal tunnen tagajärgi - olgu siis oma auto remondikulude või kellelegi teisele kahju hüvitamise näol. Liikluskindlustuse eesmärk on tegelikult liiklusõnnetuse tagajärjel kahju saanud isikutele kahju hüvitamine ning kahju saajate õiguste kaitse olukorras, kus kahju tekitajal ei ole võimalust või tahtmist tekitatud kahju hüvitada. Kuivõrd enamasti on liiklusõnnetused ikka õnnetused, st juhuse tõttu toimunud ettenägematud sündmused, siis ei ole tegelikult ka ülikorralik juht kaitstud selle eest, et ta võib osutuda liiklusõnnetuse põhjustajaks või vastutab ta suurema ohu allikana tekitatud kahju eest sootuks süüd omamata. Seega on liikluskindlustust vaja ennekõike korralikel inimestel, sest järgneva loeteulu esinemisel kannatanule küll kahju hüvitatakse, kuid liiklusõnnetuse põhjustajalt nõutakse hüvitatud kahju tagasi:
- puudus juhtimisõigus, sh püüavad (sageli edukalt) kindlustused tagasinõudeid esitada kehtivuse kaotanud juhiloa või tervisetõendi tõttu
- ületas lubatud alkoholi piirmäära 0,2 promilli või oli narkootilise või psohhotroopse aine tarbimise tõttu joobeseisundis
- tarvitas alkoholi või narkootilisi aineid pärast liiklusõnnetust
- lahkus liiklusõnnetuse sündmuskohalt
- põhjustas õnnetuse tahtlikult
- kasutas ülevaatust mitteläbinud sõidukit küll kindlustuslepingu alusel, kuid mitte ettenähtud korras (st mitte TÜV punkti, Maanteeametisse või remondikohta sõitmiseks, vaid muul põhjusel)
- ületas lubatud kiirust vähemalt 41 km/h
- eiras politsei antud peatumise märguannet
Siinse foorumi lugejad üldjuhul selliseid rikkumisi toime ei pane ja on üle keskmise paremad autojuhid, mistõttu on just meie jaoks vajalik liikluskindlustus. Maksab meie väikesed eksimused kinni ja tagab, et süüdlase maksejõuetuse korral saame ikka mingi hüvituse. Mõistliku hinnaga saab liikluskindlustus olla vaid siis, kui sellel süsteemil on palju maksjaid ning võimalikult vähe kahjujuhtumeid.
Unustamisel ja tähelepanematusel on alati tagajärjed. Muidugi oleks tore, kui kusagil istuksid inimesed, kes pidevalt meelde tuletavad, kui midagi ununeb tegemata. Täiskasvanud inimesed võiksid siiski ise oma kohustusi meeles pidada. Kui aga midagi ununeb, siis tegelikult on ju meeldetuletamise süsteem olemas. Kahjuks küll tasuline, aga kes siis peaks kinni maksma nende meeldetuletajate töö, kes kõigile Eesti inimestele igapäevaselt kõiki vajalikke asju meelde tuletavad.
Vabandan oma moralseeriva tooni pärast. LKF ei oleks saanud sentigi raha nõuda, kui ksf diesel oleks ilma mingit raha maksmata kustunud auto ajutiselt registrist. Nüüd sai ksf diesel meeldetuletuse, mille saatmine oli paraku tasu eest.
Ksf dieselil soovitan auto ajutiselt registrist kustutada, kuna siis ei saa keegi sundkindlustust määrata.