18-08-2016, 15:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-08-2016, 15:42 PM ja muutjaks oli mossepower.)
Ja eelpoolmainitud VW masinatel (vähemalt Golf 3 ja Passat B5) saab ukselukus võtit põhjas (kinni või lahti) hoides ka aknaid (mõlemaid) üles-alla lasta juhiukselukust. Üsna mugav tegevus akende kinnilaskmiseks autost lahkumisel või jahutuseks enne sisenemist. 
Aga traditsiooniliste "vänttronic" akende kindel eelis on mehaanika lihtsus (odavamad komponendid mis katki võivad minna) ning näiteks jääteel musta tsenaariumi korral paluks igaüks igaksjuhuks manuaalselt vändatavaid aknaid.
Odavamate osade kohapealt meenub näide kui ca. 8 aastat tagasi lammutusest Vectra B-le juhipoolset peeglit otsisin ja kohe õhinaga küsiti et kas el. peegel? Kui vastasin et ei, siis vajus mitmes kohas töötajal nägu mossi ja tuju kadus sest teenitav rahasumma kahanes märgatavlt (vist oli 150 vs. 4-500 krooni selajal umbes).
Aga mind kummitab juba mõnda aega üks küsimus. Et tänapäeval peab lapsel autos kaasasõitmiseks vastavalt suurusele ja vanusele olema autos turvavööga kinnitatud turvatool, mille puudumisel saab trahvi (reaalselt olen näinud). Aga teoretiseerime et igapäeva autoks on turvavöödeta masin (puusalt nt. Gaz 21 aastast 1965) millel polegi turvavöid ja seega pole ka turvatooli kuhugi kinnitada. Kas sellisele masinale siis antud "lapseveo" seadused ei kehti? Või ei tohigi nii vanas masinas lapsi sõidutada (palju huumorit on EU seadustega igapäevaeluks saanud, nt. auto ise lammutamise keeld). Või on tegu nn. halli alaga, et võib teha nii aga õige päris ei ole?

Aga traditsiooniliste "vänttronic" akende kindel eelis on mehaanika lihtsus (odavamad komponendid mis katki võivad minna) ning näiteks jääteel musta tsenaariumi korral paluks igaüks igaksjuhuks manuaalselt vändatavaid aknaid.
Odavamate osade kohapealt meenub näide kui ca. 8 aastat tagasi lammutusest Vectra B-le juhipoolset peeglit otsisin ja kohe õhinaga küsiti et kas el. peegel? Kui vastasin et ei, siis vajus mitmes kohas töötajal nägu mossi ja tuju kadus sest teenitav rahasumma kahanes märgatavlt (vist oli 150 vs. 4-500 krooni selajal umbes).
Aga mind kummitab juba mõnda aega üks küsimus. Et tänapäeval peab lapsel autos kaasasõitmiseks vastavalt suurusele ja vanusele olema autos turvavööga kinnitatud turvatool, mille puudumisel saab trahvi (reaalselt olen näinud). Aga teoretiseerime et igapäeva autoks on turvavöödeta masin (puusalt nt. Gaz 21 aastast 1965) millel polegi turvavöid ja seega pole ka turvatooli kuhugi kinnitada. Kas sellisele masinale siis antud "lapseveo" seadused ei kehti? Või ei tohigi nii vanas masinas lapsi sõidutada (palju huumorit on EU seadustega igapäevaeluks saanud, nt. auto ise lammutamise keeld). Või on tegu nn. halli alaga, et võib teha nii aga õige päris ei ole?