15-09-2016, 20:33 PM
(15-09-2016, 17:57 PM)tõnn Kirjutas: Eks need türi mehed ei saa ilma ütlematta olla.![]()
Ma julgen väita, et kui sinna taha panna väike hammasratas, siis sellega mäest ülesse ei pressi.
ka siin on taga suurem hammasratas
http://www.velomuseum.ee/et/dyrkopp_1909
Jah, tõsi ta on!

Näites toodud ksf! Valdo 1909. aasta Dürkopi puhul on ülekanne 58/22, st taga on küll suurem ketiratas, aga ees on samuti päris pirakas. Eelnevalt mainitud nn. tavaline nõukaaegne ketiratas oli üldiselt z=18, teema Dürkoppil peaks üldjuhul olema tehasest tagumine ketiratas z=20, samas ei keela keegi muidugi panna taha ka suuremat ketiratast. Ja teema Dürkoppi esiratas näib olevat nõukodude perioodist.