15-09-2016, 22:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-09-2016, 22:53 PM ja muutjaks oli TeeTL.)
Eelmise postituse aegu sai käidud ka väiksel prooviringil ja tankimas.
Et ei juhtuks jälle seda, kui garaaži ukse eest garaaži sisse sõites saab kütus vahepeal otsa.
Sõidukaarel said mootor ja kast korralikumalt soojaks köetud kui seni varem hoovi peal tuuritades.
Kõik oli ilus, kuni sõidust tagasi jõudes hakkas D käigu sees olles ja jalga piduri peal hoides armatuuril põlema õudne valgus: õlituli.
Mis elulooma sealt nüüd siis lootma peaks ? Eks ta ole.
Varem proovikäivitustel oli õlituli kuulekalt ära kustunud alati.
Seekord sõites või neutraali peal kadus hoiatustuli ära, D ja tühikäigu korral jälle süttis. Kuna õliandur oli kohe algul uus saanud ja seejärel ontlikult toiminud, siis anduri kala väga ei kahtlustanud.
Jäi 2 varianti,- mootor õhtal või õli kuumalt liiga vedel.
Kuna esimese variandiga ei oskakski midagi peale hakata ja õli lõhnas jälle bensiiniselt, siis oli loogiline teha õlivahetus. Jälle. Eelmisest vahetusest saadik oli sõitmist olnud alla 10km.
Loomulikult ei saanud õlivahetust poole tunniga tehtud. Pärast vahetust ei jäänud karteri õlipunn enam pidama. Tilkus lausa nii usinasti, et ööpäevaga ca 100ml.
Eks siis oli vaja veelkord õli välja lasta. Karteripõhja hoolsamal vaatlusel selgus, miks varasemalt olid Narva mehhanisaatorid teinud õlipunni vahele tihendi pliist, mitte vasest. Karteripõhja õliava serva oli kunagi miskitmoodi tekitatud ca 1mm sügavune "kraav" või süvend. Paksust seatinast tihend surus selle süvendi punni survega algul küll kinni, aga pikapeale oli tihend viledaks kulunud ja ei istunud sinna süvendisse enam põhjani sisse.
Vist on see koduse õlivahetuse klassika, et mingi ootamatuse viskab peaaegu alati sisse
Aga eks ta jäi pidama lõpuks.
Õli sai eelmisel korral sisestatud mingi Addinoli 10w-40 mineraal. No lihtsalt oli garaažis olemas.
Seekord läks sisse BP visco poolsünt, kah 10w-40.
Lappasin huvipärast pisut ka tarbijamanuaali, et mis õli järgi sel mootoril siis tegelikult isutab.
Lisaks klassikalisele "SAE SE/SF or higher", oli antud ka õlivahetuse soovituslik välp...3750km! (diiselmootorile 5000km). Aga väga kripeldama see info ei jäänud, siiani olen vahetanud 10 km läbisõidu pealt
Nüüd siis leidus viimaks ka 2 minutit aega, et korraks hääl pildile võtta:
Et ei juhtuks jälle seda, kui garaaži ukse eest garaaži sisse sõites saab kütus vahepeal otsa.
Sõidukaarel said mootor ja kast korralikumalt soojaks köetud kui seni varem hoovi peal tuuritades.
Kõik oli ilus, kuni sõidust tagasi jõudes hakkas D käigu sees olles ja jalga piduri peal hoides armatuuril põlema õudne valgus: õlituli.
Mis elulooma sealt nüüd siis lootma peaks ? Eks ta ole.
Varem proovikäivitustel oli õlituli kuulekalt ära kustunud alati.
Seekord sõites või neutraali peal kadus hoiatustuli ära, D ja tühikäigu korral jälle süttis. Kuna õliandur oli kohe algul uus saanud ja seejärel ontlikult toiminud, siis anduri kala väga ei kahtlustanud.
Jäi 2 varianti,- mootor õhtal või õli kuumalt liiga vedel.
Kuna esimese variandiga ei oskakski midagi peale hakata ja õli lõhnas jälle bensiiniselt, siis oli loogiline teha õlivahetus. Jälle. Eelmisest vahetusest saadik oli sõitmist olnud alla 10km.
Loomulikult ei saanud õlivahetust poole tunniga tehtud. Pärast vahetust ei jäänud karteri õlipunn enam pidama. Tilkus lausa nii usinasti, et ööpäevaga ca 100ml.
Eks siis oli vaja veelkord õli välja lasta. Karteripõhja hoolsamal vaatlusel selgus, miks varasemalt olid Narva mehhanisaatorid teinud õlipunni vahele tihendi pliist, mitte vasest. Karteripõhja õliava serva oli kunagi miskitmoodi tekitatud ca 1mm sügavune "kraav" või süvend. Paksust seatinast tihend surus selle süvendi punni survega algul küll kinni, aga pikapeale oli tihend viledaks kulunud ja ei istunud sinna süvendisse enam põhjani sisse.
Vist on see koduse õlivahetuse klassika, et mingi ootamatuse viskab peaaegu alati sisse
Aga eks ta jäi pidama lõpuks.
Õli sai eelmisel korral sisestatud mingi Addinoli 10w-40 mineraal. No lihtsalt oli garaažis olemas.
Seekord läks sisse BP visco poolsünt, kah 10w-40.
Lappasin huvipärast pisut ka tarbijamanuaali, et mis õli järgi sel mootoril siis tegelikult isutab.
Lisaks klassikalisele "SAE SE/SF or higher", oli antud ka õlivahetuse soovituslik välp...3750km! (diiselmootorile 5000km). Aga väga kripeldama see info ei jäänud, siiani olen vahetanud 10 km läbisõidu pealt
Nüüd siis leidus viimaks ka 2 minutit aega, et korraks hääl pildile võtta: