29-09-2016, 22:18 PM
(29-09-2016, 15:59 PM)olevtoom Kirjutas: Mul on ikka täiesti väärastunud maitse, vaatan siinseid kirjutisi lugedes. Mulle Lumivalgekesekirst hakkas kohe meeldima, kui ta tekkis, ega ole see meeldimine tänasekski üle läinud.
Anoh, mulle meeldib enne-näolõikuse Multipla kah. Ja E-tüüp on minu meelest kole, olgu kupee või kabrioletina.
See on huvitav kuidas omal ajal über ägeda disainiga autod tunduvad tanapäeval niiii tavalised ja igavad. Kas mäletate veel kui imelik oli esimene Sierra oma jämedate aknaraamidega ja kui eba seda oli vaadata. Ja kui ülbe oli esimene kurvasilmne mersu ? Aga täna tavalisest tavalisem auto.
Ja vastupidi, autod mis olid sündides niiii jubedad, on täna ilusad kui unenägu. Nagu Jeremy Clarkson ütles, et kui auto käivitamiseks peaks lakkuma laest alla rippuvat rabarberit ... siis ta teeks seda meeleldi. Autol peab olema oma eripära. See ongi just see mis on 99% tänastest autodest puudu.
Auto ilu on tihti kinni ajas. Ma ei ole kindel ja ei viitsi guugeldada ka, kas sellel ES-il üldse disainerit taga on, aga Pelle palus mingis intervjuus enda nime selle ES-iga seoses mitte mainida. Tema jaoks oli see pühaduse teotus. Päris ägedad on US ja A 50-60-nendate universaalid. Tihti jääb mulje, et (väga) hea maitsega plekud on lihtsalt vintis peaga mässanud. Ja nende tootmis arvud reeglina vaid mõned tuhanded.
Jage E-Type lühikese uksega nn series 1,5 kupee oli minu lapsepõlve lemmik. A täna pigem Alpine 110. Jah, maitse muutub koos ajaga.
Käisin umbes 15 a tagasi Hollandis Classic car shopis, kus ES-e oli tükki 15 riiulisse laotud as-is. Omanik ütles, et need pole müügis vaid ootavad oma aega
