02-11-2016, 12:14 PM
(02-11-2016, 11:48 AM)huvi5 Kirjutas: Eks see ole igipõline vaidluskoht kas eelistada pigem kitsast ja kõrget rehvi või pigem laiemat ja pisut madalamat.
Ei ole vaidluskoht: füüsika ja üldised Loodusseadused kehtivad! Parim koht jälgimiseks on autosport: ringraja ülilaiadest (aga tihtipeale kõrgetest) slikkidest Rootsi ralli ülikitsaste piikideni ja sinna vahele jäävad siis peaaegu kõikmõeldavad laiused ja mustrid. Ja ka autode kaalud! Miskipärast neid neegrimõõte väga ei leia. Kõige lähem ongi kindla hõõrdeteguriga ja etteaimatav asfladi ringrada. Niipea, kui juba on vahelduv teekate ja etteaimatavus väheneb ehk ajaühik pikeneb (LeMans jms pikamaasõit), lähevad ka rehvimõõdud "mõistlikumaks".
LeMansi protode tavanumbrites 335/35ZR18 on ju 11,7 cm KÕRGE rehviseinaga rehv! See, et profiil on 35 ei tähenda midagi - see on suhteprotsent laiusesse! 195/65 on 12,6 cm kõrge ja see on ju KÕRGE rehv.