12-04-2004, 14:55 PM
Neid (Kõpu metsa) tankide lugusid ma eriti ei usu. Eesti on ikkagi pindlalt vägagi väike, et siin oleks alasid, kuhu inimese jalg väga harva satub. Nt metsad kuulusid Vene ajal kas riigile (metskonnad, suured massiivid) ja kolhoosidele/sovhoosidele ja neil kõigil olid omad metsavahid ja haldajad, kes olid reeglina oma valdused läbi käinud. Soode/rabade korral veel loodusuurijad.
Ja kui tõesti midagi oleks kusagile sõjast vedelema jäänud ja nähtav (st pole vee all, sohu uppunud vms), siis ma usun, et inff selle kohta oleks Vene ajal laialt levinud ja 1950-70tel aastatel oleks see nagunii sealt kadunud. Või kui oleks olnud raskusi kättesaamisega, siis oleks inff laialt levinud kui mälestusmärgist. Eriti viimaste 10 aasta jooksul, mil siseturism plahvatuslikult kasvanud.
Venega on lugu teisiti - territoorium hiigelsuur, asustus hõre ja teid pole. Nt Vlassovi armee purukslöömise järel Novgorodi lähistel keelas Stalin nende laipu matta ja nende tehnikat kasutada. Ja kola jäigi soode vahele vedelema aastakümneteks... vähemalt osa sõidukijäänuseid viidi sealt 1970-90tel aastatel ära vanatehnikahuviliste poolt.
Ja kui tõesti midagi oleks kusagile sõjast vedelema jäänud ja nähtav (st pole vee all, sohu uppunud vms), siis ma usun, et inff selle kohta oleks Vene ajal laialt levinud ja 1950-70tel aastatel oleks see nagunii sealt kadunud. Või kui oleks olnud raskusi kättesaamisega, siis oleks inff laialt levinud kui mälestusmärgist. Eriti viimaste 10 aasta jooksul, mil siseturism plahvatuslikult kasvanud.
Venega on lugu teisiti - territoorium hiigelsuur, asustus hõre ja teid pole. Nt Vlassovi armee purukslöömise järel Novgorodi lähistel keelas Stalin nende laipu matta ja nende tehnikat kasutada. Ja kola jäigi soode vahele vedelema aastakümneteks... vähemalt osa sõidukijäänuseid viidi sealt 1970-90tel aastatel ära vanatehnikahuviliste poolt.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel