25-11-2016, 13:54 PM
Mida suurem aku autole peale panna, seda rohkem on võimalik sinna sama aja jooksul voolu tagasi panna. Nimelt ampermeeter hakkab ju ikka üsna kohe (mõne minuti jooksul) pärast käivitamist langema, sest toimub pingete ühtlustumine. Aga just selle viimase lõpu (80% ja edasi) laadimine võtab aega. Suurem akuga võtab pingete ühtlustumine kauem, seega "kiirlaadimise" aeg pikem. Ja 80%ni laetud suur aku on kindlasti järgmisel käivitamisel rohkem abiks kui 80%ni laetud väike aku.
Hea näide on mõned kastikad, millel Skandinaavia seades 2x samasugust akut peal (paralleelselt ühendatud) võrreldes Euroopa mudeliga. Eks kõvas külmas ongi ju aku mahtuvus ja käivitusvool heal juhul 50% ettenähtust.
