28-11-2016, 00:34 AM
Paar päeva möödas ning nuputanud olen asju ühtepidi ja teistpidi. Lisaks sellele sai ka ühteist katsetatud kütmise juures.
Esiteks turbabriketist.
Süüdata oli raske ning kui lõpuks põles koos puudega, siis oli katlaruum mingit imelikku haisu täis kuigi katel sisse ei aja. Luugid hoidsin päris lahti, et õhku oleks põlemiseks. Positiivse poole pealt peab tunnistama, et see 2 kotti mida ma proovisin põles meeletult kaua võrreldes halupuuga. Seega võin vist julgelt öelda, et kui mingi käre pakane tulemas on, siis peale kütmist loobin tõenäoliselt katla neid täis, et vaikne hõõgumine kogu öö katlas sees oleks. Pea 2 tonnise akupaagiga ei tohiks see vajalik olla, kuid kahjuks on maja soojapidavus nagu ta on. Hetke 0 lähedase temperatuuri juures langeb akupaagi temperatuur 20h-ga ~30 kraadi, mida on poole rohkem kui olla võiks. Eks katlasüsteem sai sisse, nüüd natuke vaja rahakotti nuumata ning hakkab soojustamist uurima tuleval suvel. Talvel proovin kellegi külmaga maja pildistama saada, et näha kus suurim kadu on. Tõenäoliselt on selleks muidugi juurdeehituse lagi kus soojustuseks ainult 10cm peno laesarikate vahel, aga las spetsid ütlevad täpsemalt.
Teine muudatus mis tegin oli see, et esmakordselt ajasin akupaaki 70 kraadi sisse. Senimaani koguaeg kütmisega olnud seal 50/60 vahel paagi temperatuur. Tulemus on nüüd see, et kui järgmine küttekord tuleb, siis akupaak on temperatuuri hakanud palju kiiremini koguma kuna toaradikad ei vea esimest soojust kohe minema. Samas toad olid ka enne soojad, aga praegune sobib paremini kuna kiiremini saab köetud.
Tähelepanek mis midagi kellelegi väga ei anna Ühest kaubaalusest saan akupaaki 15 kraadi temperatuuri juurde.
Soojusvahetist niipalju, et otsus see paigaldada on olemas, eelarve on ka olemas, mees on ka olemas kes selle ära teeks, aga ei ole veel soojusvahetit olemas ning ka nn parimat ühendamise lahendust. Ise mõtlesin midagi sellist välja nagu pildil. Sellisel juhul peaks soojusvahetisse sisenema enamvähem koguaeg katlast 70-80 kraadist vett. Kõrgemale pole ma katlatemperatuuri väga saanud ning ma usun, et selle 50cm pikkuses soojusvahetis ta keema päris minna ei jõua. Kui jääb puudu, siis on pumbal veel üks võimsusaste varuks millega saaks suurema koguse lihtsalt süsteemist läbi lasta. Parem oleks muidugi kui saaks jahedamat vett sinna, siis peaks energiaülekanne kiirem olema. Võibolla mäletan midagi valesti füüsikast. Samas pildil olev süsteem ei muudaks katla jaoks midagi ning kui mingi probleem peaks olema, siis ma usun, et katlale garantii on ikkagi kehtiv. Kui sissetulevat vett hakata jagama katla ja soojusvaheti vahel, siis on teoreetiliselt katla jaoks nn tehase kasutustingimusi muudetud ning garantiijuhtumi korral võib probleeme tulla kuigi ei pruugi muidugi.
Sellised mõtted hetkel
Esiteks turbabriketist.
Süüdata oli raske ning kui lõpuks põles koos puudega, siis oli katlaruum mingit imelikku haisu täis kuigi katel sisse ei aja. Luugid hoidsin päris lahti, et õhku oleks põlemiseks. Positiivse poole pealt peab tunnistama, et see 2 kotti mida ma proovisin põles meeletult kaua võrreldes halupuuga. Seega võin vist julgelt öelda, et kui mingi käre pakane tulemas on, siis peale kütmist loobin tõenäoliselt katla neid täis, et vaikne hõõgumine kogu öö katlas sees oleks. Pea 2 tonnise akupaagiga ei tohiks see vajalik olla, kuid kahjuks on maja soojapidavus nagu ta on. Hetke 0 lähedase temperatuuri juures langeb akupaagi temperatuur 20h-ga ~30 kraadi, mida on poole rohkem kui olla võiks. Eks katlasüsteem sai sisse, nüüd natuke vaja rahakotti nuumata ning hakkab soojustamist uurima tuleval suvel. Talvel proovin kellegi külmaga maja pildistama saada, et näha kus suurim kadu on. Tõenäoliselt on selleks muidugi juurdeehituse lagi kus soojustuseks ainult 10cm peno laesarikate vahel, aga las spetsid ütlevad täpsemalt.
Teine muudatus mis tegin oli see, et esmakordselt ajasin akupaaki 70 kraadi sisse. Senimaani koguaeg kütmisega olnud seal 50/60 vahel paagi temperatuur. Tulemus on nüüd see, et kui järgmine küttekord tuleb, siis akupaak on temperatuuri hakanud palju kiiremini koguma kuna toaradikad ei vea esimest soojust kohe minema. Samas toad olid ka enne soojad, aga praegune sobib paremini kuna kiiremini saab köetud.
Tähelepanek mis midagi kellelegi väga ei anna Ühest kaubaalusest saan akupaaki 15 kraadi temperatuuri juurde.
Soojusvahetist niipalju, et otsus see paigaldada on olemas, eelarve on ka olemas, mees on ka olemas kes selle ära teeks, aga ei ole veel soojusvahetit olemas ning ka nn parimat ühendamise lahendust. Ise mõtlesin midagi sellist välja nagu pildil. Sellisel juhul peaks soojusvahetisse sisenema enamvähem koguaeg katlast 70-80 kraadist vett. Kõrgemale pole ma katlatemperatuuri väga saanud ning ma usun, et selle 50cm pikkuses soojusvahetis ta keema päris minna ei jõua. Kui jääb puudu, siis on pumbal veel üks võimsusaste varuks millega saaks suurema koguse lihtsalt süsteemist läbi lasta. Parem oleks muidugi kui saaks jahedamat vett sinna, siis peaks energiaülekanne kiirem olema. Võibolla mäletan midagi valesti füüsikast. Samas pildil olev süsteem ei muudaks katla jaoks midagi ning kui mingi probleem peaks olema, siis ma usun, et katlale garantii on ikkagi kehtiv. Kui sissetulevat vett hakata jagama katla ja soojusvaheti vahel, siis on teoreetiliselt katla jaoks nn tehase kasutustingimusi muudetud ning garantiijuhtumi korral võib probleeme tulla kuigi ei pruugi muidugi.
Sellised mõtted hetkel