MTZ 82 Hüdrorool
#16

Seal on selline sisteem, et see pump mis on kõige otsas on ühenduses kahe silindrisse mineva toruga.
Nüüd kui rooli keerata võtab ta ühest silindri poolest õli ja surub selle teise.
Nüüd, kui mootor käib ja keerates on vaja võimendust tõuseb ühes silindripooles rõhk ja pump hakkab raskemalt käima.
Pumba võllil on aga sees spiraalsed sooned, millega hambub jaoturi siiber, mille teises otsas on sirged nuudid ja sinna kannab jõu üle roolivõll.
Ehk kui me roolivõlli keerame, keerab see jaoturi siibrit mis omakorda keerab spiraalnuutidega dosaatori pumpa.
Kui see pump kohtab takistust rataste raske pööramise näol libiseb siiber spiraalnuutidel näiteks üles ja sellega avab siiber roolivõimu pumbast tulevale õlile tee hüdrosilindrisse ja algab võimendamine.
Kui me lõpetame rooli keeramise, kaob dosaatori pumbale vastupanu õlisurve poolt sest siiber on avatud ja selle tulemusel nihkub siiber tagasi neutraalasendisse ning silinder jääb paigale.
Seega satub silindrisse alati ainult niipalju õli, kui on dosaatori töömaht ja roolivõimendi pumba poolt antav õlihulk ei muuda seda, mitu pööret on rool äärest ääreni.
Roolivõimendi pumba tootlikkus määrab ainult selle, kui kiiresti me saame rooli keerata sest keerates kiiremini pumba tootlikusest toimub keeramine ilma võimenduseta.
Mainiks veel ära, et Belarusi dosaatori näol on tegu kiviaegse tootega, millel on rida puudusi.
Näiteks keerates väljasurnud mootoriga rooli sinnapoole kus kolvivars läheb silindrisse toimub keeramine probleemideta sest õli jääb üle kolvivarre mahu võrra.
Keerates aga kolvivart silindrist välja tuleb see õli puudu sest see on tagasivoolu kaudu paaki surutud.
Seega keerab ta rooli olenevalt õlitorustiku mahust suurusjärgus ühe roolipöörde ja edasi jääb rool tühjalt käima.
Muu maailma dosaatorites on selle vältimiseks täiteklapid dosaatori pumba sees.
Lisaks on välismaa dosaatoril siibri neutraalasendis hoidmiseks väiksed hüdrosilindrid mitte vedrud nagu Belarusi dosaatoril.
See annab selle, et rooli keerates on tagasiside roolil kui raske on rattaid keerata ja rool pole koguaeg üheraskune nagu Belarusi dosaatoriga.
Lisaks on Ameerikas teeliikluses lubatud dosaatoril veel üks väiksema mahuga hüdromootor, mis on ühenduses roolivõlliga ja kui rattad tahavad otseks tulla siis rooli lahti lastes nad saavad rooli otsesõiduasendisse keerata ja sõit on nagu autosõit ikka mitte lehmalüpsmine nagu Belarusiga sõites.

Kunagi mul oli USA kastikas, mida oli tõstetud ja kus oli selline täiuslik dosaatorrool peal.
Sellega sõites ei olnud küll võimalik aru saada et rataste ja rooli vahel pole mehaanilist sidet.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
MTZ 82 Hüdrorool - Autor: kelwin - 09-11-2016, 10:25 AM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: hannest - 09-11-2016, 11:16 AM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: kelwin - 09-11-2016, 11:55 AM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: hannest - 09-11-2016, 13:35 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: kelwin - 07-12-2016, 12:08 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: qwerty009 - 07-12-2016, 15:13 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: kelwin - 07-12-2016, 16:35 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: qwerty009 - 07-12-2016, 17:14 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: v6sa - 07-12-2016, 17:34 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: kelwin - 07-12-2016, 18:11 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: Laurts - 07-12-2016, 18:29 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: kelwin - 07-12-2016, 19:45 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: qwerty009 - 07-12-2016, 20:08 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: kelwin - 07-12-2016, 20:18 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: linnuke - 07-12-2016, 21:50 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: 2715 - 07-12-2016, 22:00 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: kelwin - 08-12-2016, 08:18 AM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: mutikas - 08-12-2016, 21:11 PM
RE: MTZ 82 Hüdrorool - Autor: 2715 - 09-12-2016, 18:42 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne