17-12-2016, 18:45 PM
(17-12-2016, 17:40 PM)stihl Kirjutas: ?????
Kullake, ega sa ometi rattamutreid sellega KINNI ei keera????
Rattamutrid lastakse kinni lastakse õrnalt (no et ei peaks lihtsalt käsitsi kruttima) ja siis keeratakse momentvõtmega üle, kui sa veel ei teadnud.
12mm polt või mutter 120N ja 14mm vastavalt 140Nm. Jne Scanial 600N.
Muidu jäädki teeääres ratast vahetades oma lühikesi rattavõtmeid pooleks murdma.
Tööriista võimsat momenti on vaja selleks, et asju LAHTI keerata.
Roostes rattapolti, see on veel huinjaa, pika varrega võtmega tavaliselt töökojas ikka saab.
Aga roostes väntvõlli käbi polti, mis juba uuena on 250N-ga kinni poodud jne selliste jaoks.
....
Kui seina peal on õhutrass tehtud ntx pooletollise veetoruga (mis on suht ok) ja seina kiirühendusest kuni tööriistani on liig peenike painduv toru (need punased, väljast 7,42mm näiteks), siis samuti ei jõua tööriist keerata. Ksutades sinist painduvat voolikut on jõudlus hulka suurem. Kõik ahela lülid peavad head olema.
Nii kenasti pole mulle ammu öeldud, kullake... Süda lausa sulas sees ja mis mõtted kõik peast läbi käisid, midagi ilusat siia halli lauba õhtasse! Hea kui keegi vähemalt tagantjärele õpetab. Aga, et mitte läbustada teemat, nagu siin sügiskaamose ajal kombeks on, siis asjast.
Tuleb tunnistada oma teadmatust ja tõdeda, et oma suures laiskuses olen ma kõik rattamutrid viimasel ajal õhuga kinni paugutanud, kes neid ikka viitsib käsitsi krudida. Kas pean nüüd lubama, et enam nii ei tee ;(?
Oleks ma teadnud, et 14mm (raami)polti tohib ainult poole käe jõuga kinni keerata,... aga noh, kust ma sedand teada võisingi. Meil siin provintsis ikka täie raha eest, puruks ja siis süütul ilmel pool tiiru tagasi...
Ja selles on Sul ka õigus... rattavõtme saba on mul kah lühike, vaid napp meeter (aga kui Sa pikenduse toru näeksid!) Scania´t mul kah pole.
Loodan, et ka edaspidi jagatakse targemate poolt asjalikke nõuandeid, ma muidu ikka imestan, kuidas ma siiani olen selle veerandsajandi hakkama saanud.
ps. ksf. Võsa.
Kompressor on suht-koht asine, see 250l/min on muidugi imivõimusus nagu poodidel tavaks, aga peale reduktsiooniklappi (mis on selle kompressori kitsaim koht) on vajadusel vahele pandud 40l lisapaak (tegelikult värvimise jaoks stabiilse rõhu hoidmiseks), selle lühikese valanguga, mis "väikese kastiauto" rattapoldile kulub, ei tõmba veel kompressoritki käima. Trass on sama jäme, kui kiirliitega kompressori väljund. Pmst võiks ju lisapaagist võtta ka 1" välja, aga mis sest kasu, kui tööriista sisend on 8mm...