17-12-2016, 18:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-12-2016, 19:20 PM ja muutjaks oli veix__.)
(17-12-2016, 18:31 PM)stihl Kirjutas:(17-12-2016, 18:28 PM)veix__ Kirjutas: Ei ole võtnud ei alla ega peale.
No siis ehk mäletad ka, mis tugevusega see polt/mutter oli ja kui suure läbimõõduga.
Ja kus ta küljes käis.
See pidi olema mingi M24 või M27 tugevusega 12.9, mida sõiduauto juures ei kasutata.
.
Sõiduauto juures muidugi mitte. Sellised poldid/mutrid hoiavad kinni hüdraulika abil liigutatavate roopide detaile tööstusliku katlamaja hakkepuidulaos. Tugevust ei tea, musta värvi poldid/mutrid olid küll (ma ei tea kas see on 100% reegel, aga üldiselt tugevamad poldid on sellised olnud küll). Mõõtu ei mäleta, võis olla küll vähemalt M27 või suuremgi, kasutatava võtme number oli kindlasti suurem kui 40, võibolla ka 50-55. Igatahes sel hetkel arvutasin, et võtme käepidemele on vaja rakendada üle 70 kg jõudu ja momentvõtme käepide oli u. 165 cm pikk.
Mõtlesingi, et väga kõhn mees teoreetiliselt ei saaksi neid kinni keerata, ise kaalusin u. 95 kg ja polnud probleem.
Hmm, tegelikult meenub et mõni oli vaja hiljem ka lahti võtta (keermeliimi ka vahele pandud), see oli ikka juba raskem töö küll. Kahekesi elu eest rebisime/lükkasime seda 165 cm vart, üksi polnud lahti saada võimalik. Kuumutamist ei kasutanud kuna siis oleks pidanud kütuseladu hakkepuidust tühi olema, aga selle tühjaks saamine oleks päris mahukas töö olnud. Õnneks lahti oli vaja keerata vaid võibolla 6 või 8 polti. Algul kinni keerata oli ikka mitmeid kümneid.
Selle objektiga seoses meenub veel, et betoonpõrandasse 16 mm auke sai ka tavaliste Metabo/Hilti lööktrellidega mõnuga täristada mõnisada tk, üks trell kõnges ära ka.