03-01-2017, 17:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-01-2017, 18:44 PM ja muutjaks oli Daff.)
(03-01-2017, 13:55 PM)mossepower Kirjutas:(02-01-2017, 23:18 PM)edvard Kirjutas: Mul kolleeg , kes venekeelses uudisteväljas rääkis midagi bensiini 95 koostises tehtavast muudatusest , et enne 2003 aastat valmistatud autod peavad hakkama kasutama bensiini 98 , on tegemist tõsiseltvõetava uudisega või on asi umbluu ?Sellise jutu tõenäoline põhjus (kuidas üldse saaks tekkida selline teooria) võib olla etanooli sisalduse nõue 95 mootoribensiinis. Kas mitte polnud sellise kütuse margiks E85? Ning etanooli sisaldusega on küll nii, et vanemates mootorites võib põhjustada ülemäärast kulumist/korrosiooni ning toitesüsteemi osade/tihendite hävimist/riknemist. Aga mingist ajast alates (üsna hiljuti) pidid uued toodetavad bensiinimootorid olema sellised, mis kannatavad E85-te, mis võib seda 2003 aastat selgitada.
Samas ei ole kuskil infot, et 95-te ilma etanooli lisanditta plaanitaks mitte turustada ning ilma kindla allikata tundub tegu olevat siiski kuulujutuga.
Saksamaal on kalonkas kõrvuti müügil nii tavaline 95 kui etanooli sisaldav bensiin. Etanooli sisaldava käraka margistus ei tule meelde hetkel aga kui me oma töö Škoda Fabiat sellega tankisime (on odavam) siis seda kulus rohkem kui tavalist 95. E10 on selle etanooliga segatud bensiini mark saksa tanklates.
Aquila captas non muscas.