03-01-2017, 21:52 PM
(03-01-2017, 12:19 PM)TeeTL Kirjutas:(02-01-2017, 23:18 PM)edvard Kirjutas: Mul kolleeg , kes venekeelses uudisteväljas rääkis midagi bensiini 95 koostises tehtavast muudatusest , et enne 2003 aastat valmistatud autod peavad hakkama kasutama bensiini 98 , on tegemist tõsiseltvõetava uudisega või on asi umbluu ?
Tehniliselt ei saa olla nii, et kui miskitmoodi tekibki see uutmoodi 95 kütus, siis selle paakikallamisel uuemad 2003a+ autod sõidavad kenasti edasi, aga kuni-2003a autod hakkavad turtsuma ja jäävad seisma.
Kehtestada saaks ainult seadusandlikult, näiteks kütuse värvimisega , mis on samuti jama.
Siin viidatakse ilmselt ikkagi etanooli sisaldusele kütuses. Ja selle sisaldus kinni ikkagi tootjas. Soomes müüdav Neste 98-s on etanooli sisaldus madalam kui 95-s. Kas see ka meil nii on ? Keegi ei kinnita ega ei lükka ka ümber, väidavad ainult, et "vastab kõikidele nõuetele", mai ass, seitse korda vahetab küte omanikku, enne kui ta sulle paaki jõuab. A see paber mis sulle nina alla pistetakse räägib sellest, milline oli see kütus TEHASES. mitte selles tanklas kus sa tangid.
Vanemate autodega see probleem, et etanool sööb ära kummi detailid millega kokku puutub. Kuna siis kui need autod projekteeriti vastasid need detailid "kõikidele nõuetele" aga ei olnud alkoholi kindlad.
Mai tea kust see 2003-aasta jutt tuleb aga, esimesena annavad saba üldiselt karpa kummi padjad (kellel on). Piisab ühest paagitäiest. Ilmselt siis uute autode nublakad on alkoholi kindlad.