08-01-2017, 17:10 PM
Käisin maal ema juures, 18 km Kuressaarest välja ja tagasi. Temperatuur umbes -1, tee kohati märg, kohati kergelt lumepudrune, siin-seal pisut kõrgem lumevaal telgjoone läheduses. Tuult pole, päike piilub aeg-ajalt pilve tagant.
Talve kohta täiesti ideaalsed tingimused, et rahulikult 90 km/h sõita, siiski kohtasin selle 36 kilomeetri jooksul kahte kraavi sõitnud autot.
Üks oli täiesti sirge peal vastassuuna kraavi pidama jäänud. Tee peal olid mõned suuremad lumekamakad, mis arvatavasti mingi suurema auto küljest teele pudenenud. Võib-olla üritas nendest mööda põigata, kiirus oli pisut liiga suur ja ei jõudnud enam tagasi otseks keerata?
Teine auto oli paarkümmend meetrit enne peateed sõidusuunaga risti pargitud nii, et nina oli kraavis ja saba tee peal. Mitte ei saa aru, mis füüsikaseaduste järgi saab niimoodi kraavi sõita. Võib-olla sõitis GPS-i järgi ja see käskis paarkümmend meetrit liiga vara ära keerata?
Mis juhid meil küll liikluses osalevad, kui isegi sellistes tingimustes ei suudeta punktist A punkti B sõita? Mis nad teevad siis, kui teedel on kiilasjää, lumetorm, tuisuvaalud?
Talve kohta täiesti ideaalsed tingimused, et rahulikult 90 km/h sõita, siiski kohtasin selle 36 kilomeetri jooksul kahte kraavi sõitnud autot.
Üks oli täiesti sirge peal vastassuuna kraavi pidama jäänud. Tee peal olid mõned suuremad lumekamakad, mis arvatavasti mingi suurema auto küljest teele pudenenud. Võib-olla üritas nendest mööda põigata, kiirus oli pisut liiga suur ja ei jõudnud enam tagasi otseks keerata?
Teine auto oli paarkümmend meetrit enne peateed sõidusuunaga risti pargitud nii, et nina oli kraavis ja saba tee peal. Mitte ei saa aru, mis füüsikaseaduste järgi saab niimoodi kraavi sõita. Võib-olla sõitis GPS-i järgi ja see käskis paarkümmend meetrit liiga vara ära keerata?
Mis juhid meil küll liikluses osalevad, kui isegi sellistes tingimustes ei suudeta punktist A punkti B sõita? Mis nad teevad siis, kui teedel on kiilasjää, lumetorm, tuisuvaalud?