25-01-2017, 00:33 AM
(25-01-2017, 00:10 AM)Maanteemuuseum Kirjutas:(24-01-2017, 23:16 PM)zazik Kirjutas:(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas: Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948.
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.
Vene Wikil on ilmselt väärad andmed.
Pole suurt põhjust kahelda Valdo poolt korduvalt mainitud faktis, et Pobeda suurseeriatootmine algas sügisel 1949. Sellega algas ka n.ö. 2. seeria, ehk mõneti täiustatud kuid paljudes detailides lihtsustatud mudel.
I seeria tootmine lõppes ikka augustis 1948 ja taaskäivitati konveier sama aasta novembris. Ka on vene Wikis toodud pikk loetelu fakte (dokumente) ümber lükkamaks sedasama II seeria alguseaja levinud eksiarvamust. Jääme siiski selle juurde, et nov. 1949 vaid viidi tootmine üle uude hoonesse ja uuele konveierile ning saavutas uue taseme e suurseeriatootmine .
No niipalju kui mina aru olen saanud, siis Pobeda puhul on see seeriateks jaotamine suht tinglik. S.t paljud muutused käisid veel rohkem käigu pealt kui näiteks Volgadel.
Antud isendil paistavad osadel detailidel n.t. punased õnarused kroomdetailidel, mis viitavad "poolkäsitöölisele" ehk enne nov. 1949. autole. Ja paljuski peetaksegi kogu suurseeriatootmise eelset toodangut "varajaseks" e. esimeseks seeriaks. Ilmselt tõlgendamise küsimus rohkem.
Vähemalt minule on selline mulje jäänud, ei pretendeeri absoluutsele tõele. Kindlasti oskavad härrad Kuldsaar ja Praust asja vähe paremini selgitada.