25-01-2017, 15:41 PM
(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas: Eelseeriat ma ei kahtlustaks.
See "eelseeria" on mis???Kuni 1948 toodetud vana karpa, ühe ukseluku jne isendid. Ma pakuks, et esimesed moderniseeritud aga vana tehasesildi asukohaga ehk veel 194X siiditrükiga plaadiga isendid on kõik üks suur "eelseeria". Ja ma olen 99% kindel, et 01.november 1949 koosteliinilt maha veerenud auto oli juba UUE tehasesildi, selle uue asukoha, uue peenfiltri jne 1950 aasta mudel. See on 1% võimalus, et uues tehases uuel liinil toodeti VEEL neid "vanu" mudeleid! Oli see NLiit mis ta oli aga masstootmise kindlad reeglid ning seaduspärasused kehtisid isegi seal, isegi Stalini ajal
Ma usun ,et kuskil arhiivis võiks ju täpne ajalugu talletatud olla aga kui tollel Pobi-lehel täpseid andmeid pole välja toodud, ju siis on need ikkagi teadmata. Seal on ju igasuguseid tehase arhiivi dokumente aga numeratsiooni ja täpsete muudatuste aegade kohta andmed puuduvad.
Aga üks küsimus ka: sellel Eesti isendil on vähemalt parema esimese poritiiva kinnitused nn "Miinus-peaga" poltidega, mitte lehtvõtmepeaga. Ja need tunduvad olevat originaalid koos nende al lolevate rõngasseibidega. Vene lehelt Novosibirski restaureeringus on aga tavapoldid ja tähtseibid, nagu meile enamusele tuttavalt 50-60te trandulettidelt. Tegelikult oli nii ju ka 1992 IZ'i esitiivad... On äkki veel pilte raud-polt-kindlalt remontimata täisoriginaalkorras Pobedade tiivakinnitustest??? VÕI on õige "teine tunne", kus parema nurgaga on kunagi avarii tehtud, sestap on tiib ja esistange uus ning viimane punaste triipudeta (kui sarved ja tagumine on värvitud), lisaks siis poldid valed???