Juttu Talbot\'dest
#14

Mosse 2141 tehti tõesti Talboti (tollal veel Simca 1307/1308) järgi. Vist 1976 või 77 oli see Simca Moskvas näitusel ja meeldis vene autotööstuse bossidele sedavõrd, et anti käsk teha uus Mosse täpselt samasugune. Muidugi vihastas see väga Mosse tehase disainereid, kes olid juba aastaid uue Mosse arendamisega tegelenud. Osteti mingi hulk (nii 8 või 10) Simcat, lammutati laiali ja asuti kopeerima. Simcaga sarnane on tegelikult ainult kere keskosa, esi- ja tagaosa omandasid aastate jooksul (Mosse läks seeriatootmisse Simcast 11 aastat hiljem!) Renaultile omaseid jooni. Tehnilises osas pole suurt midagi ühist: Simcal-Talbotil on mootor ees risti (kallutatud 41 kraadi tahapoole), esivedrustus pikitorsioonidega, taga sõltumatu vedrustus, Mossel mootor pikiasendis, esivedrustus MacPherson, taga poolsõltuv nn. Verbundlenkerasche. Vaevalt et ka mõni keredetail vahetatav on. Talboteid, nii Horizoni kui ka 1510/Solarat toodeti aastaid Soomes Uusikaupunkis, eespool nimetatud petroolimootor on soomlaste leiutis, nad tegid ka petrooliküttel Saabe.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Juttu Talbot\'dest - Autor: Hõljuk - 14-04-2004, 22:32 PM
RE: Juttu Talbot\'dest - Autor: v6sa - 21-12-2008, 11:22 AM
Talbotid üldiselt - Autor: Alts - 18-04-2004, 20:09 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne