18-04-2004, 19:33 PM
No heal ja väga heal tasemel restaureeritud vanaautod on soomlastel hirmkallid. Ka autode restaureerimine on Soomes hirmkallis. Just kvaliteetne töö, mitte niivõrd mingi konkreetne mudel. Ja vanatehnikaharrastusega tegelevad põhiliselt soliidsed ja keskmisest rikkamad vana- ja muidu härrad ja muidugi selle ala paadunud fännid. Ja neid hästi restaureeritud vanu autosid hoiavad nende omanikud automuuseumides, mida on Soome riigis teatavasti kümneid. Ja nii kord või paar korda aastas, kui on paraadi aeg või muidu tahtmine, võtab omanik oma vanaauto sealt hoiukohast (muuseumist) ja läheb kruisima. Ja pärast sõitmist lüüakse \"pill\" jälle läikima ja paigutatakse oma kohale ilusti tagasi. Teadupärast müüakse Eestiski juba üle aasta paari Gaz-21-te, hinnad nii 160tuh eeki ja 100tuh eeki per/car ja euro kurss on vist jätkuvalt 15,5 eeki/ 1 euro. Mitme vanaauto eest saaks tänase päeva seisuga kümneid tuhandeid eurosid küsida ja kui reaalne oleks müük - ei oska siinkandis vist keegi täpselt vastata. Enamus on ju aastaid stabiilselt ja jätkuvalt poolikud projektid. Nii et automuuseumi sõidame ka sel aastal Riiga.
Lugupidamisega
Sm. Tasku
Lugupidamisega
Sm. Tasku