03-02-2017, 23:19 PM
(03-02-2017, 22:42 PM)Sm.Autojuht Kirjutas: Sügisel tõid Halinga mehed rootsist 21 millel isegi roolikarp hall lisaks muule. Heinsaar Mati kogus samuti originaal rootist toodud must 21 halli kooslusega, kuid karp must. Kes kus mida teinud ei pretendeeri tõele. A-ja Pärnu Agulgi kuuba must 21 oli hallide jubinatega.
Selle raamatu kirjutajad ja kaasautorid (paljud endised kauaaegsed GAZ töötajad, praegused pensionärid) väidavad näiteks et tehasest ei väljunud mitte ühtegi musta Gaz 22-e. Ja üldse oli 22-i keelatud müüa erakätesse. Enamuses oli tegu kiirabiautodega. Kuid ühe erandina. Neid müüdi väljamaale. Kuna vene värvide kvaliteet oli küllalt vilets, siis väitsid nad, et oli väga palju juhtumeid, kus mujal värviti need autod enne müüki üle palju kvaliteetsemate värvidega. Sisud aga olid tehases juba värvitud, sest see oleks olnud väga töömahukas. Sealt võivad tulla need erivärvi sisuga autod. Eksklusiivautosid, ehk pealt musti ja seest sinikashalle toodeti tehases ainult kingitusteks. Eeskujuks võeti 13 Tchaika mille kõik 3500 toodetud autot olid pealt mustad, aga seest sinakashallid. (välja arvatud 2 valget Tchaikat, millest üks kingiti Valentina Tereskovale, teise saatust ei tea. Järelikult hinnati teda palju kõrgemalt kui Gagarinit. Millised olid nende autode sisud, oletan et, ka sinised) Erandiks on ka pärast GAZ 13 tootmise lõpetamist Gorkis, u. 200 Gaz 13 sisemus. Need autod pandi kokku Toljatis ja olid enamuses mõeldud tavandinõukogudele. Need olid ka juba seest mustaks võõbatud.