13-02-2017, 21:55 PM
No kõige lihtsam on teha nii,et otsid ühe uue voolikujupi mille ühe otsa torkad sinna,kuhu bensiin sisse liigub. Seda plekist lipakat ja lõtku nõela soones pead ka jälgima. Osadel vanadel saagidel kulub see soon liiga ära ja siis ei toimi enam kuidagi. Selleks,et lõtku vähendada,murrad selle plekitükis olevat vahet kruvikaga nii,et keerad ühe haru allapoole,teise ülespoole.
Lõtk jääb väiksemaks ja asi läheb ka paremaks. Siis võtad ja paned nõela,vedrud ja muu tagasi omale kohale. Näed kui kõrgele see pleki ots tõuseb võrreldes korpusega. See peab olema nii kõrgel,et kokkupannes ei suruks nõela lahti. Lihtsam on siis panna asi ajutiselt kokku ja voolikust puhuda karburaatorisse. Kui õhku sisse laseb,tuleb tagasi madalamaks painutada.
Nõela kulumine on muidugi eraldi asi. Kui nõela kummist või metallist koonus on ära kulunud,saab seda ka taastada. Võtad jämedat vesiliivapaberit ja lihvid koonust üle. Selleks otsid mõne vana pastaka tina ja selle plastiktoru otsa surud nõela. Kui koonus enamvähem silma järgi uus siis tuleb see ka pessa lihvida. Selleks võtate ahjust tuhka. Lihvite lauanoaga vastu siledat pinda tuha peeneks. Võtate natuke vett ja lisate. Siis lihvite seda nõela pesas nagu autoklappi. Ja mingi aja pärast saategi asja jonksu. Kontrollite jälle üle puhumise teel ja ongi asi korras. Pean mainima,et see pole minu idee sedasi teha. Lihtsalt hoidsin kõrva kikki,kui vanameister Ants K. Viljandis seda mulle õpetas. Ta vist oli ka kellegilt kuulnud.....
Tema õpetuse järgi saingi asja käppa ja mõnel vanemal mudelil olen seda ka teinud,neile pole uut nõela saada olnud. Aga see hargiharude painutamine,selle nõksu võtan oma süüks. 
T.

Nõela kulumine on muidugi eraldi asi. Kui nõela kummist või metallist koonus on ära kulunud,saab seda ka taastada. Võtad jämedat vesiliivapaberit ja lihvid koonust üle. Selleks otsid mõne vana pastaka tina ja selle plastiktoru otsa surud nõela. Kui koonus enamvähem silma järgi uus siis tuleb see ka pessa lihvida. Selleks võtate ahjust tuhka. Lihvite lauanoaga vastu siledat pinda tuha peeneks. Võtate natuke vett ja lisate. Siis lihvite seda nõela pesas nagu autoklappi. Ja mingi aja pärast saategi asja jonksu. Kontrollite jälle üle puhumise teel ja ongi asi korras. Pean mainima,et see pole minu idee sedasi teha. Lihtsalt hoidsin kõrva kikki,kui vanameister Ants K. Viljandis seda mulle õpetas. Ta vist oli ka kellegilt kuulnud.....


T.