23-02-2017, 10:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2017, 10:28 AM ja muutjaks oli kass.)
(23-02-2017, 09:37 AM)muska71 Kirjutas: Kuidas kaitsta elektrimootorit maha põlemise eest kui too peaks jõu nappusel seiskuma ootamatult?siin ühes teises teemas soovitatud mootorikaitselüliti paraku ei kõlba kuna see lülitab voolu välja kui nt faas kaob või null kaob,nii seletas mulle asja elektri poes keegi kutseline elektrik.Tema soovitas mingi termokaitsme mootorile külge aretada ja termole taha nt uksekell,et nii kui temperatuur tõusma hakkab siis uksekell kukub mölisema ja kohe saab regeerida.
mida targemad soovitavad valida?googelmoogel annab suure valiku,aga enamusel pole isegi seda antud mis tempi pealt tööle rakendub.pesumasinate ja boilerite omi kodus on,aga ilmselgelt polemõtet lasta mootoril nii kuumaks minna ja enne põleb maha kui reageerib.
eile poodi junni küsides müüja pakkus kohe seda tavalist,aga hakkasin küsima,et kuidas töötab ja mida teha oskab ja siis kohe tuli välja,et antuud junn ei sobi kuna kodutöö oli tehtud.
See elektri müügi poes olnud kutseline elektrik oli ilmselt Moskva Lumbumba-nimelise rahvusvahelise ülikooli lõpetanud. Kas ta kõrgematest harmoonilistest ja fukoovooludest ka midagi rääkis?
Ksf! Rockeri poolt eelnevalt mainitud mootorikaitselüliti kõhus on juba tehases külge aretatud termovabasti, mis peaks el. mootorit piisavalt kaitsma, kui ta on õigesti valitud ja paigaldatud-reguleeritud. Sinu juhtumi puhul oleks näiteks sobiv lüliti piirkonnaga 0,63 - 1 A (amprit)
http://www.elektroskandia.ee/hinnakiri/kood/370003004
hinnatundlikule isikule Tallinnas võib soovitada institutsiooni Elektrikaup, kus hinnad on poole odavmad, leiab googeldades, vb on seal valikus ka mootorikaitselüliti 0,67 A nimivooluga el. mootorile.
Mis seal mootoris siis toimub? Rootor jääb kinni või läheb koormus liiga suureks - mootori vool kasvab üle lubatud 0,67 A ja mähis kuumeneb liigsuure voolu toimel kuni isolatsioon rikneb ja asi läheb lühisesse või söestub muidu kätte ära... Mootorikaitselülitis olev bimetallelement soojeneb tekkiva liigvoolu toimel ja katkestab mootori toiteahela ja kui tõesti vaja, lülitab sisse uksekella või laseb valveoperaatorile elektrivoolu varvaste vahele, et too teaks kahtlustada, et midagi on kusagil valesti. Selleks on vaja lisakontakte või -releed. Lisaks on mootorikaitselülitis el. mgnetiline nn lühisvabasti, mis reageelib suuremate rikkevoolude korral. Antud juhul on tegu väikese mootoriga, väikeste vooludega ja see on mõneti problemaatiline...et kaitselüliti täpselt toimiks väikeste voolude korral, aga selleks neid mootorikaitselüliteid ikkagi toodetakse, et nad mootoreid kaitseksid, rääkigu kutselised elektrikud elektri poodides, mida iganes. Vb rääkisite poes ikkagi hoopis automaatkaitselülitist, mida ei saa täpsemalt reguleerida ja mis on kindlate standartsuurustega, näit 0,63, 1,0, jne?
Mootorite mähiste kaitsmiseks kasutatakse ka mahisesse sisseehitatud ternokaitsmeid, mille kontaktid lahutuvad mähise temperatuuri tõustes, aga see on tehaseseade ja seda Sa ise sinna sisse ei installeeri ja sel pole mõtet.
Olgu, Elektrikaubas on sobivad mootorikaitsmelülitid väidetavalt olemas
https://www.elektrikaup.ee/mootorikaitselulitid/