28-02-2017, 11:57 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-02-2017, 12:01 PM ja muutjaks oli veix__.)
(28-02-2017, 11:10 AM)huvi5 Kirjutas:(28-02-2017, 10:48 AM)veix__ Kirjutas: Vahel harva kui ilmataat korralikku pakast viskab, siis paljud õues seisvad diiselmootoritega autod on väga heas SEISUkorras.
Pigem ei hakkaks siin nüüd igipõlist vaidluskohta tekitama, kui mootor korras pole, siis seisavad mõlemad.
Hakkame ikka.
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
Mootorid võivad mõlemal ideaalselt korras olla, aga paraku diiselkütus ise on selliste omadustega, et korraliku pakasega ei tea kunagi kas kütus oli piisava külmakindlusega ja ei ummista kütusefiltrit. Natuke sõltub ka tanklast ja sellest kui kiiresti seal tanklas kütus vahetub. Ka nõuded akule (selle laetusele ja seisukorrale) on tunduvalt karmimad, bensiinimootor käivitub ka siis kui starter mootorit kasvõi kuidagimoodi ringi ajab, osadel uuematel diislitel süsteem ei lase mootoril käivituda kui mootor ei ole starteriga teatud pöörded saavutanud. Diiselmootoritel eelsüüteküünalde mitte töökorras olek tuleb harilikult ka ikka kõige halvemal hetkel välja, siis kui esimene korralik külm käes on ja mootor ei käivitu. Nende vahetamine aga on vahel üsna keerukas kui neid tervelt välja ei õnnestu keerata, tuttav siiani sõidab ringi pooleks keeratud küünaldega ja ootab millal saab lubada autole sellist seisakut, et plokikaan maha võtta.
Minu arust milleks mängida lotot, bensiinimootor on palju muretum.
![Rolleyes Rolleyes](https://forum.automoto.ee/images/smilies/rolleyes.gif)