31-03-2017, 11:21 AM
(31-03-2017, 10:01 AM)v6sa Kirjutas:Ka iseendale pead ju (min)palka maksma?(30-03-2017, 21:27 PM)hulgus Kirjutas: ...
Soetab 1 veoki/bussi vm ja hakkab ise juhiks, direktoriks ja koristajaks.
....
Muidugi ka muu paberitöö, mis kaasneb igasuguse ettevõtlusega, töösisekorra eeskirjad, ohutustehnika, töölepingud jms.
...
Ühemehe (-naise)firmal ei ole seda paberitööd kuigi palju. Esimene palgaline teeb elu huvitavaks
Kas Eestis on tegevusala, kus ei ole vaja maksta koolitusrahasid, litsentsitasusid ja riigilõive?
..
Pole küll kõigi ettevõtmistega kursis, aga ei tea palju erialasid, kus sellises mahus kohustuslikud koolitused ja kohustused sisse kirjutatud. Keegi ei kohusta toitlustus, tootmis, või koolitusfirmat omama minimaalselt 9k€ maksvat tehnikat, mille paljalt omamise eest peaksid maksma + veel kasutamise eest.
Jäi silma just riigipoolne seisukoht teemaksuga seoses, et transporditurgu on (jälle)vaja korrastada, autod-bussid on vanad, tehniline seisukord ei vasta nõuetele, liiga palju on vanu veokeid/busse, mis ei vasta uuematele (Euro6) nõuetele, saastavad ja muidu pahad.
Endal pole vähimatki plaani transpordifirmat avada, lihtsalt arvan et nii jätkates oleme varsti samas seisus kui Norra, Saksa vm arenenud riigid, kus suure osa kohalikust veost teevad "kaupade ja teenuste vaba liikumist" ära kasutavad võõramaised tegijad.
Kui kogu Eesti veokite-busside park uueneks keskmiselt ka ainult 5a võrra, kas me oleksime tarbijatena suutelised seda kinni maksma?
Üks uuring, Eesti autode keskmise vanuse kohta aastal 2010.
Tsitaat:Busside keskmine vanus registri andmetel oli 2010. aastal 14,1 aastat,järgmised numbrid aastast 2015 väidavad, et üle 10a vanuste veokeid on 59% ja busse 50%
Veoautode keskmine vanus oli 2010. aastal 13,5 aastat, mis on märgatavalt kõrgem, kui 2009. aastal, mil selleks oli 12,6 aastat, 2008. aastal koguni 12,0 aastat...
Minu arvates peegeldab see meie elatustaset ja maksevõimet päris täpselt...
See, et riigiametid saavad maksuraha eest oma autoparki iga 5a tagant välja vahetada, ei näita veel riigi edukust.