01-04-2017, 18:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-04-2017, 18:59 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
doonor-Vectraga kaasa tulnud käigukast osutus pisukesel lahkamisel kõige tavalisemaks avatud difriga isendiks.
samas doonori kõhu alt avanes uskumatult viisakas pilt - poolraamid puhta elus ja isegi pinnaroostet vähe. Auke lausa null. Peab teinekord uuesti vaatama - see asi tundub lihtsalt liiga hea
kuigi karbi- ja tiivakaarevahetus pole doonoril just kõikse asjalikumalt tehtud, siis see loom veereb ilmselt millalgi tuleval kevadel suht "as is" seisus ülevaatuspunkti. Seda soosib fakt, et mu suvine nn "kaubalift" (mida pea terve viimase olematu talve tegelikult kah pruukisin) sai ilmselt otsa - 17a vana praktilise (aga suht nobeda) kaubavaguni keret ei ole ilmselt mõtet venitada:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthre...#pid290605
kindlustus pole veel edasise kohta oma arvamust avaldanud, aga mulle tundub, et mulle võiks jääda korras tehnikaga (st 230 / 250hp tehasekorras mootor) Saabivrakk ning see tehnika võiks kolida mu nn doonorvectra (sest 4x4 2000 väärib vast juba originaalsena hoidmist) või lausa kadeti peale.
aga see ei olnud moka avamise põhjuseks. Põhjus on ikka teema-masin, mis pidi nüüd teise masina otsasaamise tõttu ühtäkki TÜV-le veerema. Ca kolmekuuline seismine oli Vectra väljalaskele hävitavalt mõjunud - natuke keevitamist ja sai gaasikindel. Üks tagumine pidurisadul tahtis miskipärast kolvi liikumapanekuks tähelepanu - täitsa huvitav, kuna porikatte alt vaatas vastu samasugune uus kolb, nagu sinna 1,5a tagasi pandud sai. Ühe tagaukse ja pagasiluugi kesklukud olid mul sügisel töölepingu lõpetanud - mõlema põhjus oli juhtmete katkemine. Said lapitud. Panin masinale ka teise aju, kuna taas viskas pikemal ühtlasel sõidul paar korda CE-tulukest, mille taga olid koodidena lambda andur ning aju enda viga.
Eelmisel TÜV-l (2016) sai heitgaasid normi pika piinamisega ja kuna aimasin, et järgmisel korral võib tekkida suurem jama, vahetasin toona KATi ning lambda kättejuhtunud Saabi omade vastu. Seekordsel TÜV-l olid aga CO ja HC lausa kordades üle normi, niiet ei saanud templit passi. Võtsin kodus multimeetri näppu ning vaatasin, kuis lambda toimetab. Ei toimetanud kohe üldse, niiet kruvisin oma lömmisõidetud Saabilt järgmise Saabi lambda maha ning see läks Opelile. Sai parem - signaaliahelas hüppas voltmeeter vahemikus 0,15..0,75V, mida kuumaksköetud anduri normaalse toimetamise ilminguks loetakse.
Ca 1,5h TÜV-l põrumise järel olin samas kohas tagasi - ajasin jalad harki ja nõudsin gaasimõõtmist. Esiti tundus, et kordusmõõtmine on asjata ja ehk on lambda-häda ka KATi hävitanud: HC ja CO näidud olid küll eelmistest ca 10% paremad, aga CO=0,7% ja HC=200ppm ei anna vajalikku templit. Just enne ürituse luhtunuks kuulutamist hakkasid aga näidud muutuma. Ninna lõi kunagisest ajast tuttav külma KATi poolt tekitatav hais ning näidud hüppasid suht suurte sammudega allapoole. Ca 15..20 sekundiga pudenes HC väärtus 200 pealt 30 peale ja CO tegi midagi analoogselt. Päev läks korda
samas doonori kõhu alt avanes uskumatult viisakas pilt - poolraamid puhta elus ja isegi pinnaroostet vähe. Auke lausa null. Peab teinekord uuesti vaatama - see asi tundub lihtsalt liiga hea
kuigi karbi- ja tiivakaarevahetus pole doonoril just kõikse asjalikumalt tehtud, siis see loom veereb ilmselt millalgi tuleval kevadel suht "as is" seisus ülevaatuspunkti. Seda soosib fakt, et mu suvine nn "kaubalift" (mida pea terve viimase olematu talve tegelikult kah pruukisin) sai ilmselt otsa - 17a vana praktilise (aga suht nobeda) kaubavaguni keret ei ole ilmselt mõtet venitada:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthre...#pid290605
kindlustus pole veel edasise kohta oma arvamust avaldanud, aga mulle tundub, et mulle võiks jääda korras tehnikaga (st 230 / 250hp tehasekorras mootor) Saabivrakk ning see tehnika võiks kolida mu nn doonorvectra (sest 4x4 2000 väärib vast juba originaalsena hoidmist) või lausa kadeti peale.
aga see ei olnud moka avamise põhjuseks. Põhjus on ikka teema-masin, mis pidi nüüd teise masina otsasaamise tõttu ühtäkki TÜV-le veerema. Ca kolmekuuline seismine oli Vectra väljalaskele hävitavalt mõjunud - natuke keevitamist ja sai gaasikindel. Üks tagumine pidurisadul tahtis miskipärast kolvi liikumapanekuks tähelepanu - täitsa huvitav, kuna porikatte alt vaatas vastu samasugune uus kolb, nagu sinna 1,5a tagasi pandud sai. Ühe tagaukse ja pagasiluugi kesklukud olid mul sügisel töölepingu lõpetanud - mõlema põhjus oli juhtmete katkemine. Said lapitud. Panin masinale ka teise aju, kuna taas viskas pikemal ühtlasel sõidul paar korda CE-tulukest, mille taga olid koodidena lambda andur ning aju enda viga.
Eelmisel TÜV-l (2016) sai heitgaasid normi pika piinamisega ja kuna aimasin, et järgmisel korral võib tekkida suurem jama, vahetasin toona KATi ning lambda kättejuhtunud Saabi omade vastu. Seekordsel TÜV-l olid aga CO ja HC lausa kordades üle normi, niiet ei saanud templit passi. Võtsin kodus multimeetri näppu ning vaatasin, kuis lambda toimetab. Ei toimetanud kohe üldse, niiet kruvisin oma lömmisõidetud Saabilt järgmise Saabi lambda maha ning see läks Opelile. Sai parem - signaaliahelas hüppas voltmeeter vahemikus 0,15..0,75V, mida kuumaksköetud anduri normaalse toimetamise ilminguks loetakse.
Ca 1,5h TÜV-l põrumise järel olin samas kohas tagasi - ajasin jalad harki ja nõudsin gaasimõõtmist. Esiti tundus, et kordusmõõtmine on asjata ja ehk on lambda-häda ka KATi hävitanud: HC ja CO näidud olid küll eelmistest ca 10% paremad, aga CO=0,7% ja HC=200ppm ei anna vajalikku templit. Just enne ürituse luhtunuks kuulutamist hakkasid aga näidud muutuma. Ninna lõi kunagisest ajast tuttav külma KATi poolt tekitatav hais ning näidud hüppasid suht suurte sammudega allapoole. Ca 15..20 sekundiga pudenes HC väärtus 200 pealt 30 peale ja CO tegi midagi analoogselt. Päev läks korda
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"