16-04-2017, 10:25 AM
(05-04-2017, 20:59 PM)AsTroSS Kirjutas: https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud...e%20seadus
Mõned päevad tagasi on selle seaduse kohta oma arvamuse avaldanud ka Eesti Rahvusvaheliste autovedajate "as" (ERAA) ja Autoettevõtete liit. Nagu selgub kaaskirjadest pole eelmainitud organisatsioonidelt arvamust enne üldse küsitud. Tasub alla laadida ja lugeda.
https://www.riigikogu.ee/download/04f1e ... 536a57a710
Mõned siiani mahavaikitud kuid huvitavad numbrid tulevad välja.
Kontrollitud veokitest on 80% kohalikud ja 20% välismaalt, Tallinn-Ikla trassil tundub olukord vastupidine.
Poolakatel jääb 74% trahvidest tasumata ja mingeid vahendeid selle kättesaamiseks nagu ei oleks...? (proovige Poolas trahv maksmata jätta, enne ei saa autot tasulisest parklast kätte kui papp makstud). Automaatne järelevalve süsteem maksaks 56 milli+ hoolduseks 6milli aastas, mis on selgelt ebamõistlik (meenutaks tsitaati PM-st: "Valitsuse prognooside kohaselt tooks teekasutustasu kehtestamise riigieelarvesse juurde ligikaudu 17 miljonit eurot aastas.) , ja käiku ei lähe. Kui läheks, siis planeeritud 17 millist 6 läheks kuludeks ?
Kuna tegu pole liiklusohutusega, siis politsei otseselt kontrollima ei pea (ja ressurssi nagunii ei ole), maanteeametil ja MTA-l sama seis, kuigi seadusega pannakse neile kohustus...
Ehk siis kokkuvõtteks: otsest pädevat kontrolli ei tule, sest selleks enam pappi ei jagu. Kohalikud maksvad täie rauaga ja transiidist jäävad ikka ainult kollased laigud lumel...