26-04-2017, 21:07 PM
(26-04-2017, 20:15 PM)Daff Kirjutas: No nii Bellarussi sõbrad ja vaenlased. Kuna sellest saksa näitest tõusis väike torm siis jätkan samal teemal. Viimasel ajal on uskumatult palju tulnud ringi tuuseldada endise ida saksa territooriumil ja tuleb tõdeda, et punast bellarusssi näeb seal ikka väga palju. Alustame vanast 52 ja lõpetame nädal tagasi nähtu tutika russiga. Selle värvikombinatsioon oli sama mis eestiski näha on.
Nähtud on neid isegi transporttöid tegemas, neljarattaline käru taga aga eks nad rohkem mingite kitsaste niššitööde tegemiseks ole. Farmide juures on neid näha silorulle tõstmas, ladude juures KUN kopa taolise asjandusega toimetamas, mitme saeraami juures on neid nähtud, tõstukiga käru järel, vaikselt kinnisel territooriumil asjatamas. Kaks aastat järjest ühel ja samal põllul nähtud ja arvatavasti ka sama masin karjamaa äketega ringi sõitmas.
Ilus pilt oli Tangermünde lähedal kus 50 KUN-iga ja 52 olid just värskelt saanud uue värvi ja seisid uhked ja punased nagu loojuv kommunismipäike taluõuel marjapõõsaste vahel.
Berliini lähedal Havelis on üks vana 50 värvitud John Deere värvidesse.
Ja siis on ka üks vana esimese seeria kapotiga 82 toimetamas Lübecki lähedal saeraamis. Asja teeb huvitavaks just see , et seda vana laia kapotti pole kusagil mujal saksamaal näinud.
Nii et neid bellarussiprille kandvaid firmajuhte ja talumehi on sealmaal päris palju.
Saksamaal olla 1 miljon registris olevat traktorit (http://www.nationmaster.com/country-info...e/Tractors). Palju neist Belarusse on, ei suutnud kiiresti leida. Pakun puusalt, et paari protsendi ümber. Mis teeb tükiarvuks nii 20 000... Peaks nagu silmama küll. Eriti, kui silm tuttavat figuuri otsib.
Paluks mitte valesti aru saada: kvaliteetsest materjalist nõuetekohaselt toodetud detailidest hoolikalt koostatud russiline ei ole halb raudvara. Aga inimesel on seal paha olla. Ning paraku kipuvad harva esimese lause tingimused täituma...
Samas on vana kooli russil paar plussi: voolu pole tööks tarvis, rippsüsteem surub ja nelivedu on reaalselt kolme rattaga. Odav, raskest rauast, mootori pöördemomendi kõver on küll mannetult väikese tõusuga, aga see-eest ulatub madalale. Ning tähtsusetu ei ole ka see, et Vana Kooli Russ esindab seda kuldset aega kaheksakümnendatest, kui kogu maailmal läks hästi. Ka Ida-Saksamaal.