26-04-2004, 09:27 AM
Üldjuhul kasutatakse vanade tsiklite restaureerimisel veoauto värve ja pigem lisatakse värvi hulka matistajat, et paremini autentset muljet jätta. Korralikult restaureeritud sõjaväe tsiklite värvile on lisatud umbes 30 protsenti matistajat. Laietarbe tsiklitele võib ka lisamata jätta, või siis 0-5 protsenti. Tehases värviti tsiklid ilma lakita ja tunduvalt kehvemate värvidega kui need millele tänapäeval veel lakki peale lastakse.
Palju olulisem kui viimane pinnakattematerjal, ehk värv, on siiski eeltöö. Nõukogude mootorrataste juures ei kasutatud eriti pahtlit, seega tuleks ka restaureerimisel seda arvestada, et keevisõmblused ja pleki valtsimisest tulenevad mõlgid hästi näha jääks. Raamid olid üsna robustselt kokku praetud. Triibud olid tõmmatud käsitsi pintsliga või väikese svammirullikesega, mitte teibiga. Tihti ei olnud kroomitavad detailid ka eelnevalt poleeritud eriti läikivaks.
Tark tegu oleks \"musta numbrit\" taotlev tsikkel enne restaureerimist ette näidata. Isiklikult olen nõus hindama nõukogude tsikleid, välismaa omadega saab aidata Urmas Teearu 5087150. Head nõu juppide originaalsuse kohta saab ka Aspelundi ja IZ350 käest.
PS Vene aegne must number kuulub teisele riigile, seega selle numbriga ei saa tsiklit Eesti registris pidada, küll aga võid paluda selle endale mälestuseks jätta ja näituse ajaks külge kruvida.
Palju olulisem kui viimane pinnakattematerjal, ehk värv, on siiski eeltöö. Nõukogude mootorrataste juures ei kasutatud eriti pahtlit, seega tuleks ka restaureerimisel seda arvestada, et keevisõmblused ja pleki valtsimisest tulenevad mõlgid hästi näha jääks. Raamid olid üsna robustselt kokku praetud. Triibud olid tõmmatud käsitsi pintsliga või väikese svammirullikesega, mitte teibiga. Tihti ei olnud kroomitavad detailid ka eelnevalt poleeritud eriti läikivaks.
Tark tegu oleks \"musta numbrit\" taotlev tsikkel enne restaureerimist ette näidata. Isiklikult olen nõus hindama nõukogude tsikleid, välismaa omadega saab aidata Urmas Teearu 5087150. Head nõu juppide originaalsuse kohta saab ka Aspelundi ja IZ350 käest.
PS Vene aegne must number kuulub teisele riigile, seega selle numbriga ei saa tsiklit Eesti registris pidada, küll aga võid paluda selle endale mälestuseks jätta ja näituse ajaks külge kruvida.
Tõnu Piibur
5116265