28-05-2017, 23:22 PM
(28-05-2017, 09:07 AM)huvi5 Kirjutas:(28-05-2017, 07:25 AM)veix__ Kirjutas: Suvisel ajal on järjekorrad alati pikad. Sõidueksamist kukutakse läbi seetõttu, et autokooli programmis olev sõidutundide hulk on enamike jaoks liiga väike ja lisatunde naljalt ei raatsita võtta (15-20 eur/h) kuna oli niigi tegu, et autokooli raha (u. 500 eur) kokku saada.
Kui sõita ei oska, siis ei saa ka autokooli tunnistust ja luba arki minna üldse. Kui raha ei ole, et sõite juurde osta, siis autokooli ei lõpeta. Osad nurgatagused autokoolid lüpsavad õpilast isegi siis, kui tegelt normaalselt sõidad. See, kui arki ja autokooli vahele pool aastat kipub jääma, siis on mõistlik võtta keegi kõrvale kellega sõita, tõsi sel juhendajal peab olema vastav paber ette näidata. Mingi aeg tagasi oli 20 euri.
Kõik ARK-i minejad on autokooli edukalt läbinud ja sealt tunnistuse saanud, ometi pooled kukuvad eksamist läbi.

Maanteeameti lehelt:
Noore juhi ettevalmistuse tase, kes tuleb riiklikule sõidueksamile juhtimisõigust taotlema, peab olema sellisel tasemel, et sõidueksamit sooritades on ta valmis iseseisvalt ja ohutult sõitma. Juhi kvalifikatsioon eeldab, et juht valitseb sõidukit, ta on ohutu ning tuleb liikluses toime.
Selleks et ohutuks juhiks kujuneda, ei piisa ainult autokoolis läbitud miinimum sõidutundide läbimisest.
...
Enne riiklikule sõidueksamile tulekut oleks juhtimisõiguse taotlejal soovitav läbida vähemalt 100-120 sõidutundi või 3000-4000 km sõidupraktika koos oma juhendajaga.
Autokoolis sõidetakse harilikult veidi üle 20 tunni...
Olen ise ka juhendaja. Paraku lihtsalt oma autoga sõitmine ei pruugi algajat siiski piisavalt palju aidata, et eksami ära teeks. Seda näiteks siis kui oma auto ja eksami auto on piisavalt palju erinevad, algaja jaoks on see probleem. Näiteks ka tühikäigul kohalt minnes võimatu välja suretada diisel vs. suhteliselt lahja ja palju pöördeid tahtev bensiinimootor.