Mootorratta taastamine
#18

Mida teha vanast sõidukist, on maitse asi, st selle omaniku suva. Aga üldiselt on vanasõidukite ringkonnas levinud tava, et kui midagi taastada (st uuesti üles ehitada detail, pinnakate vms), siis võiks see välja näha võimalikult algse lähedane. Kuna vene ajal ei olnud tsiklite värv eriti läikiv, siis ei ole mõistlik ka taastatavat värvikihti selliseks teha. Ehk siis kui lakikiht panna vaid tugevuse pärast, siis võib seda teha, kui ta just väga ei läigi.

Mina isiklikult kasutaksin (tsiviilrataste juures) miskit mehaaniliselt tugevat veoautovärvi ja annaksin talle läiget vaid sedavõrd, kuivõrd poleerpasta ja vaha seda annavad. Militaari korral ütles Piibur juba ära, et tuleb lisada matistit ja värvkatet hooldaksin seal vaid vahatamisega, mitte poleerimisega. Oma Rootsi sõjaväejalgrattaid olen niiviisi hooldanud (olen nendega ka paaril üritusel välja olnud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Mootorratta taastamine - Autor: Raigo - 24-04-2004, 19:33 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne