Mootorratta taastamine
#22

lööb tagasi Kirjutas:Kui tahan musta numbrit iz56-le, kas siis omab väga suurt tähtsust iz planeta relee(iz 56 on väike) ja esiargi plekid mis on planeta3 omad(iz 56 pole orginaalis suuna tulesid,P3 on plekkides augud), ja kas pean laskama leistangid uuestu kroomida laskma, rooste pani kroomi nahka?

Vastavalt musta numbri reglemendile (http://www.unic.ee/unic.nsf/Must_number.html) peab vähem kui 50 aastat vana sõiduk olema 90% osas originaalne. Kui Sa räägid suunatulest ja releest, siis Planeta omi (nagu ükskõik millise muu liikuri omi) oma 56 juures kasutades ei kvalifitseeru need originaalosadeks ja viivad originaalsusprotsendi alla. Sama lugu on leistangi dekoratiivkattega - kui algse kroomkatte asemel on seal midagi muud, siis kvalifitseeru ka see originaalseks.

Musta numbri saamisel sõltub kõik siin sellest, kui palju on Sul veel taastamata kohti ja teiste liikurite osi (sh pisividinad nagu pump, ventiilikatted, juhtmed jms, samuti värvitriibud ja -kaunistused jms). Kui need kõik annavad kokku juba 10% ratta osakaalust, siis asi mustale numbrile vääriliseks ei kvalifitseeru. Kui muidu tippkorras, viimistletud ja algsel rattal on valed vaid esihargi katteplekid ja relee, siis nende osakaal rattas ei tohiks küll 10% piirimaile küündida.

Soovitan ratas võimalikult korralikult ja originaalselt valmis teha ja lasta esialgu vähemalt ühel kvalifitseeritud eksperdil üle vaadata. Siis peaks selguma ka see protsent ehk siis musta numbri valmidus ja Sa saad vajaduse korral midagi algsemaks vahetada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Mootorratta taastamine - Autor: Raigo - 24-04-2004, 19:33 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne