02-07-2017, 12:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-07-2017, 12:44 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(01-07-2017, 12:22 PM)zazik Kirjutas:Aga inimesed ju teavad et vanad autod ju "tossavad" ning pärast on ving enda masina salongis ja riietel kui sellise taga sõita. Mina arvan et see kartus on suurim põhjus miks vanadest autodest mööda uhatakse igal võimalusel, et igaks juhuks, äkki tossab.(01-07-2017, 09:17 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: See möödasõitmine on meile vist omane küll. Ei kõlba üksteisejärel sõitmine. Eilagi 50 alas sõideti vähemalt paar korda mööda. Ei loe need märgid midagi. Koguaeg sõidetakse mööda. Pole vahet mis kiirusega sõidad.
Üldiselt tasuks võõras kohas rohkem silmad lahti hoida. Ja igal pool muudetakse,ehitatakse. Kõik muutub. Harjumus pole ka päris hea asi....
Viimaselt Tarvitet Massinate Väljasõidult Mossega koju sõites mõtlesin välja plaani kuidas Eesti jõuaks viie rikkama riigi hulka.
Riik peaks ostma endale paar korralikku Moskvitši ja nendega siis Tallinn-Kose, Tallinn-Viitna ja Tallinn-Ääsmäe trassidel edasi-tagasi sõitma, paigutades samaaegselt teeserva kiirust mõõtvad patrullid. Trahviraha laekuks kohe mitme riigieelarve jagu.
Mossega võib julgelt 130-ga minna anda, ikkagi on täiesti kindel, et vähemalt pooled kaasliiklejad peavad kasvõi alt või ülevalt mööda pressima. No lihtsalt peab, mis sest et vaja pole, ikkagi peab.

Aga siin eelpool kõlanud väide nagu "sikside ajal" oleks sõidetud alati 80 km/h maanteed kuna ebamugavus ja 4-jane kast jne. ei päde üldse. Kuni teatud ajani (vist 1980?) ei olnud maanteedel üldse kiirusepiiranguid ning siis vähemalt minu esivanem ja temaealised noored autojuhid sel ajal sõitsid alati maanteed maksimumkiirusel. Tallinn-Pärnu alla tunni ning Pärnu-Tartu poolteist tundi jne. Seda kõike tolleaegsete teede, vene rehvide ja 4-käiguliste sigullidega.
Tõenäoliselt sellise tegevuse pärast kehtestati ka kiirusepiirangud maanteedel kuna kohe kindlasti nii mõnigi rakett sigull lõpetas lepikus või veoauto (veneajal põhiline kaasliikleja keda teel kohtas) all koos juhi ja reisijatega. Ja samas ega kiirusepiirangud siis päevapealt juhtide harjumusi ei muutnud, ka veel Eesti aja alguses mäletan et "mehed" sõitsid autoga teinekord ikka auto võimete mitte kiirusepiirangu piirides.