11-07-2017, 20:44 PM
Okei, räägime ühest teoreetilisest portaalist.
Nagu iga teisegi äri puhul on sellise koha üldisem eesmärk teenida omanikele kasumit. Võtke või jätke.
Selle saavutamiseks on vaja kahte asja: seda, et raha tuleks sisse ning et tulud ületaksid kulusid. Just see viimane osa on see, mis hiljem, pärast maksude maksmist ausa ettevõtluse korral kasumi ja dividendidena realiseerub.
Esialgu eksisteerivad peamiselt vaid kulud. Seda eriti juhul, kui sarnase teenuse pakkujaid on turul juba ees ja võimalused maailma vallutavateks uuendusteks on napid.
Vaja on töötajaid, töövahendeid, müügiportaali tarkvara. Veel miljonit pisiasja. Kõik see maksab raha. Raha saab kas sukasäärest, investorilt või pangalt. Kaks viimast tahavad saada veekindlat äriplaani ja osa kasumist. Sukasääre varud ei pruugi aga vajaliku suuruseni ulatuda. Ja tegelikult ju tahaks selle sinna sukasäärde ka protsentidega tagasi panna...
Siis on veel selline asi, nagu toote hind. NB! Toote hind ei ole 100 protsenti omaniku kasum.
Lisaks on tootel omahind. Ehk siis kõige selle töö hind, mis on tehtud ja mis tehakse selleks, et toode eksisteeriks. Omahind ei tohi olla liiga kõrge, sest see viib kliendid.
Kujutagem ette, et me oleme kulutanud 1 miljonit eurot. Me ei saa seda lajatada esimesele kliendile selga ja loota, et teisest kliendist alates hakkab 99 protsendi ulatuses kasumist jooksma. Selline äri toimib vaid väga erilistel juhtudel. Tavaliselt ei tule kedagi, kes selle miljoni teile tooks.
Kulud tuleb seega jaotada suurema hulga klientide peale. Kui meil on miljon kindlat klienti, siis on kulud ühe kliendi kohta 1 turgik per kärss. Täitsa mõistlik ju? Aga kuidas leida see miljon klienti?
Ideaalmaailmas võiks ju hea teenus leida oma miljoni vaid suusõnalise info põhjal, aga reaalses maailmas see nii ei käi. Ikka tuleb teha reklaami ja kulutada vahendeid enda tuntuks tegemisele. Nii raha kui ka aega. Toote arendamine nõuab ka pidevalt raha ja aega.
Veekindel äriplaan ei seisne selles, et me pakume sama teenust soodsama hinnaga. Lootus, et kliendid selle peale täiskoosseisus üle jooksevad, on lapsik. Saab heal juhul kätte eriti hinnatundliku kliendi, kes on niigi kolinud moluraamatu kommuunidesse ja kaupleb seal. Sisuliselt tasuta. Laeb pildid ja info ülesse ning ootab asjast huvitatud inimese kõnet.
Kui ise pakkuda sarnast tasuta kuulutamise teenust, peab seal juures olema miski, mis toob tagasi selle võimaldamisega seotud kulud. Reklaam näiteks. FB-l on üle maailma 1,9 miljardit AKTIIVSET kasutajat. See on reklaamiandjatele väga magus suutäis ning selle olemasolu võimaldab FB tegijatel reklaamide edastamise eest küsida märkimisväärseid summasid. Ja FB kasutaja saab näiliselt tasuta teenuse.
Paljukirutud a24.ee ei sündinud ka lihtsalt õhust ja armastusest. Sinna on investeeritud aega ja vahendeid pikki aastaid. Toodet on täiustatud ja täiustatakse pidevalt. See on toonud kliendid ja ka tulu.
Aga alati eksisteerib muidugi võimalus, et keegi suudab tõepoolest luua teenuse, mis ongi parem või millel on funktsioonid, mida keegi varem pakkunud ei ole, aga nõudlus mille järele on olemas.
Võib-olla on uue portaali tegijatel tõesti tagataskus trumpäss, mille välja käimine võtab teistel sama teenuse pakkujatel ninast vere välja. Ehk tõesti on tulemas uus Samsung või Apple, kes Nokial mahlad välja laseb ja ajaloo kolikambrisse saadab. Tahaksin loota.
Aga mu enda kogemus ütleb, et paberil on kasumi teenimine hoopis lihtsam kui reaalses elus.
A.
Nagu iga teisegi äri puhul on sellise koha üldisem eesmärk teenida omanikele kasumit. Võtke või jätke.
Selle saavutamiseks on vaja kahte asja: seda, et raha tuleks sisse ning et tulud ületaksid kulusid. Just see viimane osa on see, mis hiljem, pärast maksude maksmist ausa ettevõtluse korral kasumi ja dividendidena realiseerub.
Esialgu eksisteerivad peamiselt vaid kulud. Seda eriti juhul, kui sarnase teenuse pakkujaid on turul juba ees ja võimalused maailma vallutavateks uuendusteks on napid.
Vaja on töötajaid, töövahendeid, müügiportaali tarkvara. Veel miljonit pisiasja. Kõik see maksab raha. Raha saab kas sukasäärest, investorilt või pangalt. Kaks viimast tahavad saada veekindlat äriplaani ja osa kasumist. Sukasääre varud ei pruugi aga vajaliku suuruseni ulatuda. Ja tegelikult ju tahaks selle sinna sukasäärde ka protsentidega tagasi panna...
Siis on veel selline asi, nagu toote hind. NB! Toote hind ei ole 100 protsenti omaniku kasum.
Lisaks on tootel omahind. Ehk siis kõige selle töö hind, mis on tehtud ja mis tehakse selleks, et toode eksisteeriks. Omahind ei tohi olla liiga kõrge, sest see viib kliendid.
Kujutagem ette, et me oleme kulutanud 1 miljonit eurot. Me ei saa seda lajatada esimesele kliendile selga ja loota, et teisest kliendist alates hakkab 99 protsendi ulatuses kasumist jooksma. Selline äri toimib vaid väga erilistel juhtudel. Tavaliselt ei tule kedagi, kes selle miljoni teile tooks.
Kulud tuleb seega jaotada suurema hulga klientide peale. Kui meil on miljon kindlat klienti, siis on kulud ühe kliendi kohta 1 turgik per kärss. Täitsa mõistlik ju? Aga kuidas leida see miljon klienti?
Ideaalmaailmas võiks ju hea teenus leida oma miljoni vaid suusõnalise info põhjal, aga reaalses maailmas see nii ei käi. Ikka tuleb teha reklaami ja kulutada vahendeid enda tuntuks tegemisele. Nii raha kui ka aega. Toote arendamine nõuab ka pidevalt raha ja aega.
Veekindel äriplaan ei seisne selles, et me pakume sama teenust soodsama hinnaga. Lootus, et kliendid selle peale täiskoosseisus üle jooksevad, on lapsik. Saab heal juhul kätte eriti hinnatundliku kliendi, kes on niigi kolinud moluraamatu kommuunidesse ja kaupleb seal. Sisuliselt tasuta. Laeb pildid ja info ülesse ning ootab asjast huvitatud inimese kõnet.
Kui ise pakkuda sarnast tasuta kuulutamise teenust, peab seal juures olema miski, mis toob tagasi selle võimaldamisega seotud kulud. Reklaam näiteks. FB-l on üle maailma 1,9 miljardit AKTIIVSET kasutajat. See on reklaamiandjatele väga magus suutäis ning selle olemasolu võimaldab FB tegijatel reklaamide edastamise eest küsida märkimisväärseid summasid. Ja FB kasutaja saab näiliselt tasuta teenuse.
Paljukirutud a24.ee ei sündinud ka lihtsalt õhust ja armastusest. Sinna on investeeritud aega ja vahendeid pikki aastaid. Toodet on täiustatud ja täiustatakse pidevalt. See on toonud kliendid ja ka tulu.
Aga alati eksisteerib muidugi võimalus, et keegi suudab tõepoolest luua teenuse, mis ongi parem või millel on funktsioonid, mida keegi varem pakkunud ei ole, aga nõudlus mille järele on olemas.
Võib-olla on uue portaali tegijatel tõesti tagataskus trumpäss, mille välja käimine võtab teistel sama teenuse pakkujatel ninast vere välja. Ehk tõesti on tulemas uus Samsung või Apple, kes Nokial mahlad välja laseb ja ajaloo kolikambrisse saadab. Tahaksin loota.
Aga mu enda kogemus ütleb, et paberil on kasumi teenimine hoopis lihtsam kui reaalses elus.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!